10 savjeta koji će vam pomoći da spavate bolje

10 savjeta koji će vam pomoći da spavate bolje

Zaboravite na brojanje ovaca – ako imate problema sa spavanjem, iskušajte naše savjete.

1. Napravite mjesta

Izbacite iz spavaće sobe sve elektroničke smetnje, uključujući mobilne telefone, televizor i prijenosna računala. Stvorite mirno okruženje za kvalitetan san.

2. Opuštajuća kupka

Topla i opuštajuća kupka će vam pomoći da se opustite prije spavanja. Također će povećati tjelesnu temperaturu, a pad temperature koji slijedi će potaknuti vaše tijelo da misli kako je došlo vrijeme za spavanje.

Dodajte nekoliko kapi eteričnog ulja u kupku kako biste poboljšali učinak.

Pročitajte članak “Topla kupka – kako se opustiti i dubinski nahraniti kožu?“.

Opuštajuća kupka
FOTO: Shutterstock

3. Vježbajte

Vježbanje tijekom dana može pomoći da lakše zaspite navečer. Ali nikad nemojte vježbati prije spavanja jer ćete se osjećati previše energično poslije vježbanja, stoga ćete imati problema pri odlasku u krevet.

Pročitajte članak “Kako pronaći motivaciju za vježbanje?“.

4. Neradna zona

Izbacite radni stol iz spavaće sobe jer može utjecati na vašu sposobnost da se isključite iz vaših svakodnevnih briga. Nema e-pošte, nema računa, nema stresa! Neka vaša spavaća soba bude mjesto za odmor i spavanje.

5. Rutina

Naša tijela vole rutinu! Odlazak na spavanje i buđenje ujutro u slično vrijeme svaki dan će pomoći da bolje spavate.

Opuštajući mirisi
FOTO: Shutterstock

6. Opuštajući mirisi

Poprskajte nekoliko kapi esencijalnog ulja lavande na jastuk i uživajte u mirnom i dubokom snu. Istraživanja su pokazala da aromaterapija lavandom može pomoći usporiti aktivnost živčanog sustava i poboljšati kvalitetu sna. Plus, miriše predivno!

Pročitajte članke:

7. Smanjite unos kofeina

Izbjegavajte kofein i druge stimulanse u večernjim satima jer nećete moći zaspati. Radije popijte šalicu vrućeg mliječnog napitka ili čaj od kamilice.

Pročitajte članak “Najbolji čajevi za dobar i čvrst san“.

8. Ustanite

Ako već ne možete zaspati, nema smisla da se okrećete po krevetu. Ustanite i okupirajte vrijeme nečim opuštajućim, kao što je npr. čitanje knjige pola sata i zatim pokušajte ponovno zaspati. Ali nikako nemojte provesti vrijeme ispred televizora. Televizor će još više razbuditi vaš mozak!

Pročitajte članak “Najčitanije knjige – bestseleri koji se čitaju u jednom dahu“.

Čitanje knjige pola sata
FOTO. Shutterstock

9. Biljni lijek

Bilje se može koristiti za privremeno ublažavanje problema spavanja uzrokovanog tjeskobom.

Pročitajte članke “Prirodni lijek za smirenje živaca – opustite se uz biljne pomoćnike“.

10. Ugasite svjetla

Obavezno ugasite sva svjetla ili ih barem prigušite dok pokušavate zaspati. Također, investirajte u rolete ili tamnije zavjese za umirujuće okruženje.

Pročitajte i članke:

Članak objavljen:
  1. Sleep tips: 6 steps to better sleep. (2022). Mayo Clinic.
  2. 20 Tips for Better Sleep. (2021). WebMD.
  3. Mawer, R. (2020). 17 Proven Tips to Sleep Better at Night. Healthline.
  4. Top 10 tips for a good night’s sleep. British Heart Foundation.

Saznajte više o nesanici u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o vježbanju u sljedećim tekstovima:

Ocijenite članak

5 / 5   2

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu