Stalno podrigivanje: Evo koji su najčešći uzroci i kako zaustaviti

Stalno podrigivanje

Podrigivanje se odnosi na voljan ili nevoljan čin izbacivanja zraka iz želuca kroz usta. Podrignuti 3 – 4 puta nakon obroka je normalno i najčešće se javlja zbog udisanja previše zraka tijekom jedenja. No, ako je podrigivanje učestalije (stalno podrigivanje), može se raditi o nekom zdravstvenom uzroku, npr. probavnim problemima.

Ako se stalno podrigivanje ne tretira, pogotovo ako je uzrok probavni problem, simptomi se mogu pogoršati. Iz tog razloga važno je otkriti uzrok stalnog podrigivanja i adekvatno reagirati na njega.

Stalno podrigivanje – uzroci

Jako podrigivanje najčešće je uzrokovano udisanjem previše zraka, do čega dolazi zbog:

Ipak, uzrok podrigivanja mogu biti i određene namirnice, lijekovi ili bolesti. Ako podrigivanje nije rezultat prevelike količine zraka u trbuhu, najčešće se radi o navici ili načinu umanjivanja abdominalne boli.

Hrana koja uzrokuje podrigivanje
FOTO: Shutterstock

Hrana koja uzrokuje podrigivanje

Određena hrana i pića mogu povećati šanse za podrigivanje. Najčešće se radi o gaziranim pićima, alkoholu ili hrani s velikom količinom škroba ili šećera. Može se raditi i o sljedećim namirnicama:

  • grah i leća
  • brokula
  • grašak
  • luk
  • cvjetača
  • itd.

Lijekovi koji uzrokuju podrigivanje

Određeni lijekovi također mogu dovesti do češćeg podrigivanja ili stanja koja uzrokuju stalno podrigivanje. Među njima su:

Bolesti koje uzrokuju podrigivanje

Stalno podrigivanje može biti i simptom određene bolesti. No, kada je uzrok bolest, najčešće se uz podrigivanje pojave i drugi simptomi. Stanja koja mogu uzrokovati stalno podrigivanje su:

Bolesti koje uzrokuju podrigivanje
FOTO: Shutterstock

Stalno podrigivanje i nadutost

Privremena abdominalna bol i nadutost popraćeni podrigivanjem rijetko su uzrok za brigu. No, ako se radi o učestalom podrigivanju koje se ne može kontrolirati i snažnoj abdominalnoj boli, zatražite liječničku pomoć.

Pročitajte članak “Riješite se nadutosti u trbuhu uz ove savjete“.

Podrigivanje i vjetrovi

Vjetrovi se mogu pojaviti zajedno s podrigivanjem nakon jela uslijed progutanog zraka ili gaziranih pića. Iako se većina zraka i vjetrova ispusti iz tijela podrigivanjem, neki prođu kroz probavni sustav i izazovu vjetrove. Kako smanjiti vjetrove i podrigivanje pročitajte u nastavku. 

Pročitajte članak “Prirodni lijek za vjetrove: 15 načina kako se brzo riješiti nadutosti“.

Podrigivanje i srce

Podrigivanje se smatra jednim od rjeđih ranih znakova srčanog udara. Kada je povezano sa srčanim udarom, podrigivanje je najčešće popraćeno osjećajem mučnine i lošom probavom. Žene češće prijavljuju ove atipične simptome srčanog udara.

Pročitajte članak “Simptomi infarkta kod žena – koji su i što učiniti kad ih primijetite?“.

Podrigivanje ujutro

Iako podrigivanje na prazan želudac i nije najbolji osjećaj kada se probudite, najvjerojatnije se ne radi o nekom ozbiljnom problemu. Osobe koje dišu na usta dok spavaju i time unose više zraka u želudac vjerojatnije će iskusiti podrigivanje ujutro.

Ako podrigujete nakon doručka, obratite pozornost na to što jedete i kako (unosite li više zraka u želudac dok jedete). Čaj od metvice prije spavanja može pomoći ako ujutro redovito podrigujete i osjećate nadutost.

Podrigivanje kod djece
FOTO: Shutterstock

Podrigivanje kod djece

Bebe i mlađa djeca često udahnu previše zraka, a da toga nisu svjesni. Bebe često podrignu nakon dojenja kako bi izbacile višak zraka iz trbuha. Ipak, ako bebe previše podriguju, savjetujte se s liječnikom (pogotovo ako je podrigivanje popraćeno povraćanjem).

Podrigivanje – kako zaustaviti?

Podrigivanje se samo po sebi ne liječi jer nema potrebe za tim. Međutim, ako podrigujete previše i prečesto, kontaktirajte liječnika kako bi se otkrio uzrok podrigivanju i odredila adekvatna metoda liječenja. Liječnik dijagnozu uspostavlja temeljem popratnih simptoma i testova kao što su MRI i CT snimke, ultrazvuk, itd.

Postoje lijekovi koji mogu umanjiti abdominalnu bol i učestalo podrigivanje uzrokovane lošom probavom ili žgaravicom. Prije uzimanja lijekova savjetujte se s farmaceutom ili liječnikom.

Kod učestalog podrigivanja može pomoći i ležanje na boku. Prinošenje koljena prsima dok ležite također može pomoći pri zaustavljanju podrigivanja. Đumbir može biti od pomoći jer ima pozitivan učinak na nadutost i upale, kao i čaj od kamilice.

Kako spriječiti stalno podrigivanje
FOTO: Shutterstock

Kako spriječiti stalno podrigivanje?

Stalno podrigivanje i abdominalna bol ne mogu biti prevenirani u svim slučajevima. Ipak, kako biste umanjili rizik od pojave stalnog podrigivanja, možete poduzeti neke od sljedećih koraka:

  • sjednite i polako pojedite svaki obrok
  • nemojte pričati dok žvačete
  • izbjegavajte alkohol i gazirana pića
  • izbjegavajte korištenje slamki, radije pijte direktno iz čaše
  • pijte dosta vode
  • izbjegavajte pušenje
  • održavajte zdravu tjelesnu težinu
  • izbjegavajte situacije koje izazivaju anksioznost i mogućnost hiperventilacije
  • uzmite probiotički suplement za poboljšanje probave.

Pročitajte i članke:

Članak objavljen:
  1. What’s Making You Burp? (2022). WebMD.
  2. Why Do We Burp? (2022). Cleveland Clinic.
  3. Huzar, T. (2019). What to know about excessive burping. Medical News Today.
  4. Is Excessive Burping Something to Worry About? (2019). Healthline.
  5. Hilton Andersen, C. (2018). 6 Signs Your Excessive Burping Might Not Be Totally Normal. Women’s Health.

Saznajte više o nadutosti u sljedećim tekstovima:

Ocijenite članak

4 / 5   31

Foto: Getty Images

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu