Vježbanje s epilepsijom -kako odabrati trening?

Yoga

Epilepsija povećava rizik od razvoja visokog krvnog tlaka i pred-dijabetesa, ali uz redovitu tjelovježbu, možete smanjiti ili spriječiti zdravstvene probleme. Fizička aktivnost također olakšava depresiju, koja je uobičajena kod osoba s epilepsijom.

Prema meta-analizi, objavljenoj 2019. godine u Neurochem Researche znanstvenom časopisu, koja je obuhvaćala pregled 14 studija dokazana je važnost vježbanja prije i nakon epileptičnog statusa.

Dok je istraživanje objavljeno 2019. godine od strane američkih znanstvenika u časopisu Journal of Neuroscience Nursing dokazalo smanjenje depresivnih simptoma kod osoba s epilepsijom nakon početka fizičke aktivnosti.

U nastavku možete izabrati neke vježbe za bolje ukupno zdravlje.

Hodanje

Hodanje je jednostavno i ne zahtijeva nikakvu posebnu opremu, osim čvrstih tenisica. Redovito šetanje pomaže u zaštiti vašeg srca i pluća te pomaže u kontroli težine.
Što je važno jer ljudi s epilepsijom imaju povećan rizik od kardiovaskularnih bolesti i pretilosti.
Odaberite sigurnu lokaciju za šetnju, poput obližnjeg parka.

Trčanje je također dopušteno, kako vani tako i na traci za trčanje.

Vožnja bicikla

Vožnja biciklom je sjajan način da poboljšate svoje zdravlje i kondiciju. Zaštitite glavu tako da uvijek nosite kacigu. Ako vaši napadaji nisu sasvim pod kontrolom, izbjegavajte vožnju u područjima gustog prometa.

Držite se mirnih, sporednih ulica i biciklističkih staza te za još sigurniju vožnju, pozovite prijatelja da vam se pridruži.

Također je odlična opcija i vožnja sobnog bicikla.

Plivanje

Plivanje i aerobik u vodi su odlični načini da poboljšate formu i zdravlje. Samo budite oprezni jer napadaji u vodi mogu biti opasni. Odaberite bazen koji ima spasioca na dužnosti i prije odlaska u vodu ga obavijestite o svom zdravstvenom stanju.

Osim toga, uvijek plivajte u društvu prijatelja ili člana obitelji koji su upoznati s vašim stanjem.

Plivanje

Joga

Joga kombinira fizičke poze s meditacijom. Kao rezultat toga, joga ne povećava samo snagu i fleksibilnost, nego također smanjuje stres, koji je često okidač za napad.

Nekoliko malih studija ukazuju da joga može poboljšati kontrolu napadaja, ali je potrebno više istraživanja kako bi potvrdile te tvrdnje.

Trening snage

Vježbe snage trebaju biti sastavni dio svačije fitness rutine. Ove vježbe utječu na povećanje mišićne mase, ali i pomažu u održavanju zdrave tjelesne težine. Možete koristiti utege, elastične gume ili strojeve.

Nikad ne izvodite vježbe sami bez nadzora. Neka trener uvijek bude u blizini kako bi mogao pomoći u slučaju napadaja.

Članak uređen:

Izvori:

  1. Iqbal M., Ullah S., Zafar S., Nisar T., Liu JX., Liu Y., (2019). Effect of Exercise Interventions on Kainate Induced Status Epilepticus and Associated Co-morbidities; A Systematic Review and Meta-Analysis. Neurochem Researche. 2019 May;44(5):1005-1019. 
  2. Dustin IH, Resnick B, Galik E, Klinedinst NJ, Michael K, Wiggs E, Theodore WH. (2019).The Feasibility and Impact of the EMOVE Intervention on Self-efficacy and Outcome Expectations for Exercise in Epilepsy. Journal Neuroscience Nursing. 2019 Apr;51(2):95-100. 

Saznajte više o zdravom mršavljenju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o epilepsiji u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o depresiji u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o vježbanju u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o dijabetesu u sljedećim tekstovima:

Ocijenite članak

5 / 5   2

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Vježbanje s epilepsijom -kako odabrati trening?

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.