Bicikliranje i kalorije – kako izgleda mršavljenje bicikliranjem?

Bicikliranje i kalorije

Kako funkcioniraju bicikliranje i kalorije? Bicikliranje je odlična kardio aktivnost koja, osim što doprinosi cjelokupnom zdravlju, sagorijeva puno kalorija i može doprinijeti mršavljenju. U nastavku vam donosimo načine na koje možete smršaviti bicikliranjem te procjene koliko kalorija možete sagorjeti ovom aktivnošću.

Bicikliranje i mršavljenje

Mršavljenje bicikliranjem odličan je način da izgubite težinu na zdrav način. Osim što doprinosi sagorijevanju kalorija, bicikliranje doprinosi zdravlju srca i pluća, izgradnji mišića i mentalnom zdravlju.

Sagorijevanje kalorija bicikliranjem važno je popratiti uravnoteženom prehranom kojom osiguravate kalorijski deficit. To znači da je potrebno sagorjeti više kalorija nego što ih unesete. Bicikliranje vam može pomoći u sagorijevanju više kalorija, ali potom prehranom morate održati deficit.

Ipak, imajte na umu da je za zdravlje i zdravo mršavljenje iznimno važno unositi dovoljno kalorija, stoga nemojte pokušavati postići kalorijski deficit izgladnjivanjem. Više o prehrani za zdravo mršavljenje možete saznati u članku “Plan prehrane za zdravo mršavljenje“.

Pročitajte i članke:

Bicikliranje i mršavljenje
FOTO: Shutterstock

U nastavku se nalazi nekoliko savjeta za uspješnije mršavljenje bicikliranjem.

  • Ubrzajte tempo – ako želite smršaviti bicikliranjem i sagorjeti više kalorija, ubrzajte tempo. Brža vožnja biciklom sagorijeva više kalorija jer zahtijeva više energije, a samim time više doprinosi mršavljenju.
  • Biciklirajte duže – svaki put kad biciklirate pokušajte biciklirati nekoliko minuta duže, kako biste izgradili izdržljivost i sagorjeli više kalorija.
  • Isprobajte HIIT trening – biciklirajte na način da kombinirate intenzivne intervale s intervalima niskog intenziteta, kako biste sagorjeli više kalorija. Na primjer, 20 – 30 sekundi biciklirajte najbrže što možete, zatim 2 – 3 minute biciklirajte laganim tempom i s malim otporom. Izmjenjujte ova dva intervala 20 – 30 minuta.

Ipak, nemojte se preforsirati tijekom bicikliranja iz razloga što to nije zdravo i izlažete se opasnosti od ozljeda. Ako niste fizički spremni, a želite smršaviti bicikliranjem, započnite polagano te s vremenom ubrzajte tempo i/ili produžite trajanje aktivnosti.

Biciklirati možete vani, ali i kod kuće ili u teretani, uz pomoć sobnog bicikla. Kod bicikliranja vani imate mnogo opcija – od bicikliranja u prirodi, do bicikliranja u gradu ili do posla. Više o bicikliranju u gradu i sigurnosti tijekom bicikliranja možete saznati u članku “Vožnja bicikla – savjeti za gradsku vožnju“. 

Imajte na umu da, ako želite smršaviti bicikliranjem, ova aktivnost mora postati dio vaše rutine. Drugim riječima, morate redovito biciklirati kako biste izgubili na težini uz pomoć ove aktivnosti.

Bicikliranje - kalorije
FOTO: Shutterstock

Bicikliranje – kalorije

Potrošnja kalorija bicikliranjem ovisi o nekoliko faktora:

  • vaša težina
  • brzina kojom vozite bicikl
  • vremensko trajanje vožnje bicikla.

Drugim riječima – što brže i duže vozite bicikl, to ćete više kalorija potrošiti. Isto tako ako je vaša tjelesna težina veća, više ćete kalorija potrošiti vozeći bicikl.

U izračunu potrošenih kalorija bicikliranjem, ovisno o vašoj težini, dužini trajanja aktivnosti i brzini vožnje bicikla, može vam pomoći kalkulator potrošnje kalorija.

Vožnja bicikla pola sata dnevno
FOTO: Shutterstock

Bicikliranje i kalorije – trajanje vožnje i brzina

Smatra se da umjerena i mirna vožnja biciklom 60 minuta sagorijeva oko 300 kalorija. Kao što smo već napomenuli, točna potrošnja kalorija ovisi i o vašoj težini, a bržom vožnjom možete povećati količinu kalorija koju sagorite.

Biciklirati možete i kraće, ali potrebno je ubrzati tempo kako biste sagorjeli jednaku količinu kalorija. Pa će tako vožnja bicikla pola sata dnevno brzinom oko 20 km/h (ili vožnja bicikla 10 km) također sagorjeti oko 300 kalorija kod osoba težine oko 70 kg. Ako nemate puno vremena, ponekad možete u rutinu uklopiti i kraće vožnje kao što je vožnja 5 km biciklom u 15 minuta (što sagorijeva oko 160 kalorija).

Iako brža vožnja bicikla sagorijeva više kalorija, ne morate nužno brzo i kratko voziti bicikl kako biste sagorjeli kalorije. Može se raditi i o dugim, ali sporijim ili umjerenim vožnjama – po nekoliko sati u prirodi ili do određene destinacije. Možda ćete uložiti više vremena za sagorijevanje iste količine kalorija, ali ovakav način bicikliranja za neke može biti ugodniji, što je vrlo važno!

Sobni bicikl - kalorije
FOTO: Shutterstock

Sobni bicikl – kalorije

Kao što smo već napomenuli, biciklirati možete vani, ali i kod kuće ili u teretani, na sobnom biciklu. Uz pomoć sobnog bicikla možete prilagoditi brzinu, otpor, intenzitet i dužinu bicikliranja.

Smatra se da sobni bicikl sagorijeva malo manje kalorija od bicikliranja vani iz razloga što je bicikliranje vani dinamičnije. Bicikliranje vani zahtjeva veću raznolikost kretnji i svjesnost o svojoj okolini. Ipak, namještanjem postavki na sobnom biciklu na veću brzinu i otpor možete sagorjeti gotovo istu količinu kalorija kao i na običnom biciklu.

Pročitajte i članak “Tako jednostavno postavite fitness kod kuće“.

Članak objavljen:
  1. Frey, M. (2022). Biking Your Way to Weight Loss. Verywell Fit.
  2. Larson, J. (2020). Biking for Weight Loss: 4 Effective Strategies to Try. Healthline.
  3. Carey, E. (2019). How Many Calories Do You Burn Biking? Healthline.

Ocijenite članak

3 / 5   1

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu