Plivanje i kalorije: Evo koliko plivanje troši kalorija i kako smršaviti plivanjem

Plivanje i kalorije

Plivanje i kalorije su popularna tema tijekom ljetnih mjeseci, kada nam more istodobno pruža mogućnost osvježenja, zabave, ali i vježbe. Plivanje je tjelesna aktivnost koja doprinosi zdravlju na različite načine – od zdravlja srca do izgradnje mišića, a može doprinijeti i mršavljenju. U nastavku ćete saznati koliko kalorija troši plivanje te kako pospješiti mršavljenje plivanjem.

Plivanje – kalorije

Potrošnja kalorija plivanjem ovisi o nekoliko faktora, među kojima su:

  • vaša težina
  • dužina plivanja
  • intenzitet plivanja
  • tehnika plivanja.

Pola sata plivanja – kalorije

Kao što je već navedeno, količina potrošenih kalorija plivanjem uvelike ovisi o težini osobe i intenzitetu vježbe. Na primjer, osoba koja ima 60 kg uz pola sata plivanja umjerenim intenzitetom sagorjet će oko 200 kcal, dok će osoba od 80 kg za pola sata plivanja umjerenim intenzitetom potrošiti oko 260 kcal.

Sat vremena plivanja – kalorije

Duže vrijeme plivanja, kao i jači intenzitet, znače i više sagorenih kalorija. Pa će tako sat vremena plivanja umjerenim intenzitetom rezultirati s oko 400 potrošenih kalorija za osobu sa 60 kg, te s oko 530 potrošenih kalorija za osobu s 80 kg.

Plivanje i mršavljenje - iskustva
FOTO: Shutterstock

Plivanje i kalorije – kalkulator

Kako biste lakše saznali koliko plivanje troši kalorija, možete koristiti kalkulator potrošnje kalorija. U kalkulator je potrebno unijeti vašu težinu i trajanje aktivnosti. Nakon toga odaberete o kojoj aktivnosti se radi (u ovom slučaju plivanje) te jeste li plivali srednjim ili žestokim intenzitetom. Kalkulator možete isprobati ovdje.

Plivanje i mršavljenje – iskustva i istraživanja

Kao što smo već prikazali, plivanje i potrošnja kalorija idu ruku pod ruku, a to znači da plivanje može doprinijeti mršavljenju. Kao i svakom fizičkom aktivnošću kojom se troše kalorije, plivanjem se može pospješiti mršavljenje.

Osim toga, prema metaanalizi objavljenoj 2018. godine u časopisu Sports Medicine, plivanjem se značajno može povećati mišićna masa i smanjiti postotak masnog tkiva u tijelu. Nadalje, prema istraživanju objavljenom 2010. godine u časopisu Metabolism plivanje, u odnosu na hodanje srednjeg intenziteta značajno više doprinosi mršavljenju.

Plivanje je idealno za osobe koje pate od ozljeda i bolnih zglobova iz razloga što može doprinijeti mršavljenju podjednako kao npr. trčanje, ali ima manji utjecaj na zglobove. Više o prednostima plivanja možete saznati u članku “Deset razloga zbog kojih je plivanje najbolji izbor baš za svakoga“.

Potrošnja kalorija plivanjem
FOTO: Shutterstock

Kako smršaviti uz plivanje?

Plivanje je očigledno odlična tjelesna aktivnost koja vam može pomoći u mršavljenju. U nastavku se nalazi nekoliko savjeta za uspješnije mršavljenje uz plivanje.

  • Započnite polagano – nagli i brzi početak može rezultirati umorom i upalom mišića, što može obeshrabriti osobe koje nisu u kondiciji za takvu vrstu tjelesne aktivnosti. Za dugoročno mršavljenje iznimno je važno da vam je tjelesna aktivnost koju izvodite ugodna i da se polako na nju naviknete. Započnite polaganim tempom – sporije i kratkotrajnije plivanje u trajanju od 10 do 30 minuta, 1 – 3 puta tjedno. 
  • Ubrzajte tempo – s vremenom ubrzajte tempo i/ili dužinu plivanja kako biste povećali broj sagorenih kalorija. Kada se tijelo navikne na određeni tempo i rad srca se ustabili, potrebno je ubrzati tempo kako biste ubrzali rad srca i pospješili sagorijevanje kalorija.
  • Plivajte redovito – kao i kod svake tjelesne aktivnosti, za mršavljenje je iznimno važno da se izvodi redovito, po nekoliko puta u tjednu.

Osim tjelovježbe za mršavljenje je izrazito važna i prehrana. Kako biste smršavili, potrebno je ostvariti kalorijski deficit za postizanje kojeg su važni i tjelovježba i prehrana. Više o kalorijskom deficitu možete saznati u članku “Kalorijski deficit – što je, kako izračunati, kalkulator, jelovnik“. 

Koliko plivanje troši kalorija
FOTO: Shutterstock

Imajte na umu da postoje i različiti načini plivanja, kao što su leđno plivanje, prsno plivanje i kraul. Određene tehnike plivanja zahtijevaju upotrebu različitih mišića te mogu rezultirati većom potrošnjom kalorija. Najzahtjevnija tehnika plivanja je leptir tehnika, koja zahtijeva rad cijelog tijela. S obzirom da upošljava najviše mišića, ova tehnika ima potencijal sagorijevanja najviše kalorija. Nakon leptir tehnike, najviše kalorija može se sagorjeti kraul tehnikom plivanja.

Idealno bi bilo isprobati različite tehnike dok ne pronađete onu koja vama najviše odgovara. Intenzitet i dužina su faktori koji najviše utječu na količinu sagorenih kalorija, stoga je važno izabrati tehniku koja vam najviše odgovara kako biste što duže plivali. Nakon toga, s vremena na vrijeme promijenite tehniku plivanja, kao i intenzitet plivanja, kako biste uposlili i druge mišiće te pospješili sagorijevanje kalorija.

Pročitajte i članke:

Članak objavljen:

Ocijenite članak

5 / 5   1

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu