Medicinska gimnastika: Vježbe mogu pomoći kod ovih problema

Medicinska gimnastika Vježbe mogu pomoći kod ovih problema

Medicinska gimnastika, kineziterapija ili terapijske vježbe. Sigurno ste čuli za neki od ovih pojmova ako ste išli na fizioterapiju. Što su, kakve sve vježbe postoje i zašto se rade?

Svi nazivi uglavnom podrazumjevaju isto – primjenu vježbe u svrhu terapije, stoga je najispravniji naziv i onaj koji se danas najčešće i primjenjuje, terapijske vježbe. Kada je u pitanju medicinska gimnastika, vježbe donosimo u nastavku.

Medicinska gimnastika – vježbe

Postoje brojni uzroci zašto se ide na fizioterapiju, bolovi u leđima i vratu, koljenima, ramenima, nakon prijeloma i sportskih ozljeda i dr.

Gotovo je nezamislivo ići fizioterapeutu, a ne vježbati.

Prema dijagnozi, stanju pacijenta i njegovim mogućnostima kao i problemima se slaže individualizirani plan ciljanih vježbi (pametna medicinska gimnastika).

Cilj vježbi je prilagođen problemu pojedinca, no najčešće je to ojačati mišiće, povećati opseg pokreta, poboljšati koordinciju, ravnotežu i hod.

Vrste terapijskih vježbi su:

Medicinska gimnastika - vježbe
FOTO: Shutterstock

Za koga su terapijske vježbe?

Terapijske vježbe obično su korisne za:

Medicinska gimnastika – vježbe i ciljevi

Ciljevi terapijskih vježbi su:

  • liječenje i prevencija bolesti
  • liječenje i prevencija ozljeda – oporavak nakon ozljeda
  • liječenje deformiteta
  • oporavak nakon oštećenja mišićno-koštanog i živčanog sustava (kostiju, mišića, ligamenata, tetiva, živaca, mozga i ležne moždine)
  • oporavak nakon operacija
  • oporavak nakon dugotrajnog ležanja
  • oporavak nakon upale pluća i drugih plućnih bolesti (npr. kod astme, bronhitisa, KOPB-a i dr.)
  • poboljšanje disanja
  • jačanje mišića
  • stabilizacija ozljeđenog ili bolnog dijela tijela – npr. kralježnice (medicinska gimnastika za kralježnicu)
  • korekcija skolioze (korektivna gimnastika)
  • poboljšanje držanja (posture)
  • poboljšanje propriocepcije
  • povećanje opsega pokreta
  • poboljšanje koordinacije
  • poboljšanje balansa
  • poboljšanja kvalitete hoda – dužine koraka, hodne pruge i dr.
  • povećanje jakosti
  • povećanje izdržljivosti
  • poboljšanje cirkulacije
  • istezanje skraćenih mišića
  • smanjenje edema (otoka)
  • smanjenje bola.

Od svih metoda liječenja u fizioterapiji, upravo terapijske vježbe imaju dokazano najbolji i najduži učinak, što dokazuju brojna istraživanja.

Pročitajte i ove članke:

Članak objavljen:

Ocijenite članak

0 / 5   0

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu