Namažite se toplim uljem i naučite umjetnost samomasaže

Samomasaža

U ayurvedi jedan od najvažnijih izraza ljubavi prema sebi je samomasaža toplim uljem.

Topla ulja brže i dublje prodiru u kožu te su vrlo ljekovita i važna za naše zdravlje i ljepotu.

Svakodnevna praksa samomasaže, poznata u ayurvedi kao abhyanga, uspostavlja tjelesnu ravnotežu, pomaže u smanjenju napetosti i stresa, dubinski hidratizira kožu i pomlađuje tijelo. Osim što povećava sjaj i blistavost kože, ujedno nam daruje mnoge zdravstvene dobrobiti ako je redovito primjenjujemo.

Dobrobiti samomasaže (abhyange):

  • hrani cijelo tijelo čime smanjuje učinke starenja,
  • revitalizira i energizira stanice tijela,
  • omekšava i zaglađuje kožu; bore se smanjuju i nestaju,
  • poboljšava vid,
  • podmazuje zglobove,
  • povećava imunitet i izdržljivost,
  • potiče rad unutrašnjih organa,
  • daje mišićni tonus i snagu tjelesnim tkivima,
  • pokreće krv i limfu, pomažući u detoksikaciji,
  • opušta nervni sustav,
  • poboljšava kvalitetu sna,
  • hrani vlasište čime kosa postaje mekana, gusta i sjajna.

Priprema za tretman

Izaberite mirno i toplo mjesto poput spavaće sobe ili kupaone.

Tijekom tretmana možete stajati ili sjediti.

Ukoliko sjedite prekrijte stolicu ili krevet s plahtom ili ručnikom.

Prije početka masaže, budite sigurni da vam je bočica sa zagrijanim toplim uljem uvijek pri ruci.

Za početak, najbolje je koristiti svijetlo hladno prešano sezamovo ulje koje se i inače koristi u tradicionalnoj ayurvedskoj masaži. Sezamovo ulje je bogato vitaminima, mineralima i prirodnim antioksidansima. Djeluje antibakterijski, protuupalno i antivirusno. Nanošenjem sezamovog ulja na kožu smanjujemo bolove u zglobovima, upale na koži i infekcije.

Ravnomjerno pritiskujući dlanom, izmasirajte cijelo tijelo koristeći jači ili slabiji pritisak. Lagan pritisak koristite na osjetljivim područjima oko srca i trbuha.

Kružnim pokretima prelazite preko zaobljenih područja poput glave, ramena ili koljena, a ravnim pokretima duž ruku i nogu.

Masirajte svoje tijelo s ljubavlju i strpljenjem 15-20 minuta.

10 jednostavnih koraka za primjenu samomasaže

1. Zagrijte sezamovo ulje

U staklenu ili plastičnu bočicu ulijete oko 25 ml sezamovog ulja (ovisno o tjelesnoj građi).

Bočicu uronite u posudu s vrućom vodom oko 10-tak minuta.

Uvijek koristite toplo ulje za masažu kako bi njegovo ljekovito svojstvo djelovalo na dubljoj razini.

2. Počnite s glavom

Na dlan stavite malo ulja pa kružnim pokretima temeljito izmasirajte cijelo tjeme, kao da šamponirate kosu. Duže masirajte točke u kojima osjećate napetost.

3. Lice

Kružnim i uzdužnim kratkim pokretima nastavite masirati čelo, sljepoočnice, obraze i predio oko usana i brade, uvijek se krećući prema gore. Na kraju, izmasirajte uši i ušne resice jer su tu smješteni vitalni živčani završeci.

4. Vrat i ramena

Nastavite masažu, prelazeći dugim, nježnim pokretima od dna vrata do vrha brade. Zatim izmasirajte stražnji dio vrata i mišiće ramena koristeći duže pokrete i snažan pritisak. Završite kružnim pokretima oko zgloba ramena.

5. Ruke i noge

Koristite dugačke poteze na rukama i nogama, a kružne pokrete oko zglobova. Uvijek masirajte prema smjeru svog srca. Dlanove i stopala temeljito izmasirajte prstima.

6. Trbuh i prsa

Izmasirajte trbuh i prsa širokim, kružnim pokretima u smjeru kazaljke na satu.

Na trbuhu slijedite put debelog crijeva; krećući se kružnim pokretima prema gore s desne strane trbuha, ravno preko pupka pa dolje s lijeve strane trbuha. Koristite 7 kružnih pokreta dok se ulje ne upije u kožu.

Oko grudi napravite 5 kružnih pokreta u smjeru kazaljke na satu i 5 kružnih pokreta suprotno od kazaljke na satu.

7. Leđa i područje bubrega

Leđa izmasirajte onoliko koliko ih možete dosegnuti dlanovima, najmanje 8 poteza gore dole sve dok leđa nisu prekrivena uljem.

Na području bubrega napravite 4 mala kružna pokreta u smjeru kazaljke na satu, pa 4 pokreta suprotno od smjera kazaljke na satu.

8. Završite masažu sa stopalima

Ritmičnim pokretima izmasirajte gornji i donji dio stopala 3-5 minuta. Palcem masirajte stopala malim kružnim potezima. Za čvršći pritisak koristite otvor dlana ili zglobove prstiju. Također masirajte svaki nožni prst zasebno; povucite svaki prst na kraju kako biste oslobodili zarobljeni stres ili napetost u svakom živčanom kraju.

9. Ostavite ulje na koži

Kad je masaža gotova, ostavite ulje na koži 10 do 15 minuta kako bi se ulje moglo upiti i prodrijeti u dublje slojeve tijela. Što je ulje duže na tijelu, to dublje prodire.

10. Uživajte u toploj kupki ili tušu

Kupka
Foto: Unsplash

Zaronite u mirisnu kupku kojoj ste, po želji dodali aroma ulje ili mlijeko. Koristite blagi, prirodan sapun i izbjegavajte snažno sapunanje tijela. Sama kupka ima terapeutsko djelovanje jer opušta mišiće, vraća vlagu u tkiva, smiruje um i uravnotežuje emocije.

Nježno osušite tijelo – umjesto snažnim trljanjem tapkajte po koži mekanim ručnikom kako biste bili sigurni da vlaga, mekoća i podatnost ostaju u koži.

Masažu uradite ujutro ili navečer prije spavanja, svaki dan ili najmanje 3 puta tjedno.

Prema ayurvedi, svakodnevna praksa abhyange (samomasaže) potiče dugovječnost, stvara ravnotežu i smirenost, obnavlja organizam, gradi snažno tijelo te podupire naše cjelokupno zdravlje.

Stoga, vrijedi odvojiti malo vremena da osjetite ljubav i omotač toplog ulja kao ljekovitu hranu koju ste dali svom tijelu, umu i duhu kroz naučenu umjetnost samomasaže.

Članak uređen:

Ocijenite članak

4.75 / 5   4

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Namažite se toplim uljem i naučite umjetnost samomasaže

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.