Drastično je porasla uporaba sredstava za smirenje: Imamo popis najboljih biljnih čajeva za smirenje, napetost i anksioznost

Popis najboljih biljnih čajeva za smirenje, napetost i anksioznost

U svakodnevnom, gotovo ubitačnom ritmu u kojem živimo, posebice posljednje tri godine otkad je počela i pandemija COVID-19, u cijelom je svijetu zabilježen drastičan porast uporabe najrazličitijih sredstava za smirenje, posebice svih vrsta tableta.

No, prije nego posegnemo za pilulom kojom ćemo ublažiti simptome stresa, uznemirenosti i anksioznosti, u stanjima u kojima nam se čini kako ćemo “iskočiti iz vlastite kože”, mučeni raznim strahovima, problemima i neizvjesnošću, prisjetimo se da rješenje za ove neugodne tegobe možemo pronaći najprije u prirodnoj riznici. A to su – biljni čajevi.

Osam najboljih čajeva za smirenje

Kamilica, pasiflora, matičnjak i paprena metvica samo su neki od biljnih čajeva koji će vam pomoći da se opustite i smirite. Nisu svi biljni čajevi jednako dobri za opuštanje, budući da neki imaju bolja opuštajuća svojstva od drugih. Eksperti s portala Sips by, koji je posvećen upravo čajevima, složili su se da su ovo najbolji čajevi za smirenje.

1. Čaj od kamilice

Biljni čaj od kamilice ima sladak i fin okus, a poznat je po svojim opuštajućim svojstvima. Koristi se tako što sušene ili svježe cvjetiće kamilice prelijemo vrućom vodom. Istraživanja pokazuju da biljni čaj od kamilice djeluje na GABA receptore u mozgu, što potiče osjećaj opuštanja, ovaj čaj također djeluje na iste živčane receptore kao i neki lijekovi za smirenje. Tradicionalno i od davnina čaj od kamilice se koristi za lakše usnivanje i stoga ga najčešće i pijemo uoči odlaska na počinak.

Pročitajte članak “Čaj od kamilice – za nesanicu, dijabetes, hemeroide i druge tegobe“.

Čaj od kamilice
FOTO: Shutterstock

2. Zeleni čaj

Još od drevnih vremena zdravstvene prednosti zelenog čaja poznate su diljem svijeta. Također, brojna su znanstvena istraživanja pokazala da on pomaže i kod gubitka viška kilograma, ali i regulacije krvnog tlaka. Prepun je antioksidansa i polifenola koji poboljšavaju opće zdravlje organizma. Budući da zeleni čaj sadrži aminokiselinu L-teanin, pokazuje i dobra svojstva prilikom smirivanja živaca. Testovi su pokazali da L-teanin djeluje izravno na mozak, jer pojačava aktivnost moždanih alfa valova, čime se organizam opušta.

Pročitajte članak “Zeleni čaj za zdravo mršavljenje – doziranje i nuspojave“.

3. Čaj od pasiflore

Ovaj čaj pravi se od stotinjak biljnih vrsta koje pripadaju obitelji pasiflora. Ima delikatan okus sa slatkastom notom i blag je, pa se može kombinirati s drugim biljkama kao što su limunska trava i kamilica. Čaj od pasiflore koristi se stoljećima u Europi kao prirodni lijek kod tjeskobe. Istraživanja pokazuju da flavonoidi iz pasiflore djeluju na GABA receptore u mozgu, a uz flavonoide čaj od pasiflore sadrži i druge sastojke koji pomažu kod smanjenja anksioznosti te midazolam – sastojak nekih lijekova za anksioznost.

Pročitajte članak “Pasiflora – prirodna pomoć kod stresa“.

Čaj od matičnjaka
FOTO: Shutterstock

4. Čaj od matičnjaka

Biljni čaj od matičnjaka ima blagi opori okus koji djeluje osnažujuće i osvježavajuće, a njegovi okus i aroma poboljšavaju raspoloženje te pomažu kod oslobađanja od stresa. Pomaže kod smanjenja stresa, a važno je naglasiti da nema neugodne nuspojave, kojima su “prepuni” brojni lijekovi za smirenje, poput pospanosti, osjećaja umora i težine, čak i bezvoljnosti. Pijenje čaja od matičnjaka smanjuje osjećaj tjeskobe i do tri sata nakon uzimanja, a pritom njegova opuštajuća svojstva ne utječu na smanjenje naših sposobnosti razmišljanja i pamćenja.

Pročitajte članak “Čaj od matičnjaka – ljekovita svojstva i priprema“.

5. Čaj od ruže

Sačinjavaju ga odabrane latice ruže, a nudi delikatan cvjetni okus koji je blage slatkoće. Istraživanja pokazuju da čaj od ruže ima neurofarmakološke učinke, a čaj od damašćanske ruže ima čak i hipnotički i analgetički učinak. Nadalje, znanstvena su istraživanja pokazala i da ovaj čaj izravno djeluje na receptore benzodiazepina na isti način kao i neki lijekovi, jer je bogat flavonoidima koji se nalaze u čaju, a oni djeluju izravno na proizvodnju hormona stresa kortizola i pomažu organizmu kod borbe s upalama i bolom.

Pročitajte članak “Tri napitka od ruže za prirodno i zdravo osvježenje“.

Čaj od paprene metvice
FOTO: Shutterstock

6. Čaj od paprene metvice (menta)

Ovo je okrepljujući napitak koji pomaže kod poboljšanja raspoloženja zahvaljujući njegovoj osvježavajućoj aromi i okusu. Paprenu metvicu koriste brojni jogiji te tradicionalna medicina kao način opuštanja i poboljšanja raspoloženja. Njegov blagotvorni učinak pripisuje se sastojcima koji uključuju fenole, ružmarinsku kiselinu i mentol.

Pročitajte članak “Paprena metvica – ljekovito djelovanje čaja i eteričnog ulja“.

7. Čaj od valerijane

Korijen valerijane ima izrazito umirujuće djelovanje te se preporučuje kod nesanice. Poteškoće s usnivanjem jedan su od glavnih razloga zašto se ljudi osjećaju tjeskobno ili depresivno, a ispijanje čaja od valerijane može pomoći kod smirivanja živaca i boljeg usnivanja. Sam korijen valerijane ima hipnotičko i sedativno djelovanje, a znanstvenici su utvrdili da najbolje djeluje kod umjerene nesanice, jer ima prirodno opuštajuće djelovanje na mišiće koje može pomoći kod ublažavanja tenzije i stresa.

Pročitajte članak “Valerijana – ljekovita svojstva i recepti za pripravke“.

Čaj od lavande
FOTO: Shutterstock

8. Čaj od lavande

Esencijalno ulje lavande poznato je po svojem opuštajućem učinku i jedno je od najpopularnijih biljnih ulja na svijetu koje se koristi kod tretmana tjeskobe i stresa. Koristi se i za pripravu čaja. Miris lavande pozitivno utječe na dubok san, a podiže i razinu energije nakon buđenja. Aroma lavande poboljšava tijek sporih valova u mozgu te REM fazu sna. Također, čaj od lavande može pomoći kod proizvodnje dopamina, kemikalije u mozgu zadužene za dobro raspoloženje, dok u isto vrijeme smanjuje lučenje hormona stresa kortizola.

Pročitajte članak “Čaj od lavande – ljekovitost i priprema“.

Opustite se uz najbolje čajeve koji pomažu kod napetosti. Ako patite od anksioznosti, uzimanje biljnog čaja moglo bi vam pomoći kod opuštanja živaca ili sprječavanja napadaja panike. Naime, neki čajevi djeluju izravno na živčani sustav tako što smanjuju razinu hormona stresa te podižu raspoloženje, dok drugi nude smirujući učinak koji vam može pomoći da smanjite količinu stresa tijekom dana. Također, pijenje navedenih biljnih čajeva pomoći će vam da smanjite broj otkucaja srca te se lakše opustite, kao što i sam ritual ispijanja.

Pročitajte i članke:

Članak objavljen:

Ocijenite članak

5 / 5   3

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu