Kako se pravilno sunčati?

Kako se pravilno sunčati

Sunčanje ima određene pozitivne strane, kao što su povećanje razine vitamina D, preplanuli izgled i poboljšanje raspoloženja. Ipak, neoprezno izlaganje suncu može nanijeti više štete nego koristi. Stoga je izrazito važno sunčati se na siguran način.

U nastavku saznajte koji su rizici povezani sa sunčanjem bez zaštite te kako se pravilno sunčati.

Rizici povezani sa sunčanjem

Prije nego krenete sa sunčanjem važno je znati koji su rizici povezani s pretjeranim izlaganjem suncu.

Neki od rizika su:

Ovi rizici su manji ako se pravilno sunčate i pratite savjete u nastavku.

Rizici povezani sa sunčanjem
FOTO: Shutterstock

Neke osobe su podložnije oštećenjima kože uzrokovanim suncem. Tako bi osobe čija koža lako pocrveni na suncu trebale smanjiti vrijeme izlaganja i izbjegavati sunčanje između 10 i 18 h. Isto vrijedi i za osobe koje su imale karcinom kože.

Izbjegavanje sunca izrazito se preporučuje i osobama koje su nedavno koristile kemijski piling na koži.

Kada se odlučite sunčati, izbjegavajte:

  • konzumaciju alkohola kako biste spriječili dehidraciju
  • spavanje na suncu
  • nanošenje kreme za sunčanje zaštitnog faktora manjeg od 30.

Pročitajte članak “Sunčanje i UV zračenje – koliko je štetno za zdravlje?“.

Kako se pravilno sunčati?

Bilo da želite postići preplanuli ten ili samo uživati u toplini sunca, izrazito je važno izlagati se suncu na pravilan i siguran način.

Prilikom svakog izlaganja suncu nanosite kremu sa SPF faktorom od minimalno 30
FOTO: Shutterstock

Prilikom svakog izlaganja suncu nanosite kremu sa SPF faktorom od minimalno 30 i to 20 minuta prije izlaganja suncu kako bi krema upila u kožu. Kremu sa zaštitnim faktorom ponovno nanesite nakon kupanja, čak i ako se radi o vodootpornoj kremi, ili svaka dva sata.

Pročitajte članak “Kreme za sunčanje s UVA i UVB zaštitom“.

  • Vrijeme i mjesto sunčanja su važni kako bi se minimizirali rizici, a povećale prednosti. Stoga se nemojte izlagati suncu u vremenu od 10 do 16 sati, kada je sunce najjače i rizici oštećenja kože su povećani.
  • Mijenjajte često položaj kako biste ravnomjerno preplanuli. Odaberite mjesto blizu hlada kako biste se mogli povremeno odmoriti od sunca.
  • Nemojte se izlagati suncu više od 2 – 3 sata dnevno. Nakon ovog vremena koža vam neće dodatno potamniti zato što se melanin neće više proizvoditi. Sunčanjem koje traje duže od tri sata kožu izlažete dodatnim rizicima.
  • U zaštiti kože od sunca može vam pomoći i prehrana. Jedite hranu bogatu likopenima, kao što su rajčice i lubenica. Studija objavljena 2011. godine u časopisu British Journal of Dermatology pokazala je da likopen može zaštititi kožu od UV zraka.
  • Smatra se da bi beta karoten mogao pomoći smanjiti osjetljivost na sunce. Stoga jedite mrkvu i batat krumpir.
  • Tijekom sunčanja pijte puno vode kako biste izbjegli dehidraciju.
  • Za kraj, kako biste zaštitili glavu i oči tijekom izlaganja suncu, nosite šešir ili šiltericu i sunčane naočale.

Pročitajte i članke:

Članak objavljen:

Saznajte više o njezi i zaštiti kože:

Ocijenite članak

4.67 / 5   3

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu