Dani medijske pismenosti: Djeca i mladi žele više obrazovanja iz područja medijske pismenosti u školama

Dani medijske pismenosti Djeca i mladi žele više obrazovanja iz područja medijske pismenosti u školama

Na konferenciji za medije povodom 5. Dana medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, govorilo se o važnosti medijskog obrazovanja. Ove godine Dani medijske pismenosti održavaju se pod sloganom “Misli svojom glavom u medijskom labirintu”.

U okviru ovogodišnjih Dana medijske pismenosti održalo se dosad više od 500 događanja u 155 gradova i mjesta diljem zemlje, na kojima su građani dobili priliku obrazovati se u području medijske pismenosti. To je od izuzetne važnosti jer je istraživanje koje je za UNICEF i Agenciju za elektroničke medije proveo Ipsos pokazalo da postoji velika potreba za takvom vrstom obrazovanja, kao i snažna svijest građana o tome da je obrazovanje o medijima važno:

  • 80 % građana nije imalo priliku učiti o medijima
  • 81 % učenika i studenata smatra da bi obrazovanje iz područja medijske pismenosti trebalo značajnije biti uključeno u školske kurikule
  • od medija roditelje najviše brinu društvene mreže i platforme za razmjenu videozapisa, mrežne videoigre  i aplikacije za dopisivanje
  • kad govorimo o utjecaju medijskih sadržaja, roditelje najviše brinu mrežno nasilje, seksualizirani sadržaji i utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje, a djecu i mlade od 16 do 25 godina mrežno nasilje, utjecaj društvenih mreža na mentalno zdravlje i mogućnost stvaranja ovisnosti o internetu
  • svaki treći učenik ili student od 15 do 25 godina kaže da je osjećao stres, usamljenost, zavist ili nižu razinu samopouzdanja zbog sadržaja na društvenim mrežama.
ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs
FOTO: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Medijska pismenost je važna za razvijanje kritičkog razmišljanja kod djece

Na konferenciji za medije ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs je rekao:

Medijsku pismenost kao kompetenciju učenici razvijaju u nizu nastavnih predmeta i međupredmetnih tema u osnovnim i srednjim školama. Njome razvijamo kritičko mišljenje i vrednovanje jer je među svim informacijama važno prepoznati one koje su provjerene i točne. Medijska pismenost uključuje mnoga znanja, vještine i kompetencije, no najveća je vrijednost medijske pismenosti u sposobnosti analiziranja, vrednovanja i stavljanja informacija u kontekst. Čestitam organizatorima i zahvaljujem svima koji su dali svoj doprinos ovoj važnoj temi.
Nina Obuljen Koržinek, ministrica kulture i medija
FOTO: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Nina Obuljen Koržinek, ministrica kulture i medija, je dodala:

Tema petih Dana medijske pismenosti – Misli svojom glavom u medijskom labirintu – najbolje oslikava današnje vrijeme u kojem nam je tehnološki razvoj donio pozitivne promjene u živote, no upravo te pozitivne promjene dovele su pojedine dijelove života u labirint, pa se u nekim situacijama osjećamo kao da smo u paralelnom svijetu od količine dostupnih informacija.

Upravo su zato medijska pismenost i sposobnost kritičkog razumijevanja medija danas izuzetno važne, jer se informacije nalaze na gotovo svakom koraku našeg života. Iznimno je važno znati pronaći relevantnu informaciju i zaštiti se od dezinformacija, te naš cilj mora biti sustavna podrška u osnaživanju ne samo mladih, već i svih građana vještinama medijske pismenosti. Stoga smo u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti osigurali sredstva za uspostavu provjere medijskih činjenica i sustava javne objave podataka.

Razvoj neovisnih provjeravatelja točnosti informacija objavljenih u javnom prostoru, medijima i na društvenim mrežama te izgradnja sustava temelj su za jačanje otpornosti društva na dezinformacije. Ministarstvo kulture i medija u potpunosti podržava aktivnosti AEM-a i UNICEF-a u pripremi edukativnih i obrazovnih materijala, a koji će pomoći u organizaciji nastave medijske pismenosti u školama i radionica u vrtićima.
Učenici ne razumiju kako mediji funkcioniraju
FOTO: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Učenici ne razumiju kako mediji funkcioniraju

U okviru međunarodnog projekta EduMediaTest, koji u Hrvatskoj provodi Agencija za elektroničke medije uz podršku Ministarstva znanosti i obrazovanja, provedeno je testiranje razine medijske pismenosti učenika iz 15 srednjih škola diljem Hrvatske.

Najbolje rezultate učenici su postigli u pristupu sadržaju i korištenju tehnologijom. Međunarodni konzorcij partnera iz sedam država koje su bile uključene u ovo istraživanje dao je i mišljenje prema kojemu se medijska pismenost u školama ne bi trebala svoditi na digitalnu komponentu – u kojoj učenici dobrim dijelom imaju razvijene kompetencije. Naime, najslabije rezultate učenici su postigli u dimenzijama koje podrazumijevaju razumijevanje funkcioniranja medija, njihova utjecaja te produkcije medijskih sadržaja.

To upućuje na to da nisu dovoljno upoznati s načinom funkcioniranja medija i digitalnih platformi ni dovoljno svjesni da se medijske poruke proizvode prema određenim pravilima i da mogu imati dodatno ili skriveno značenje, odnosno nisu svjesni da imaju nedostatne vještine za kritičko razumijevanje sadržaja, kao i za prepoznavanje dezinformacija.

Na konferenciji su predstavljeni pobjednički filmovi na filmskom natječaju koji se u sklopu Dana medijske pismenosti održava u organizaciji Hrvatskog filmskog saveza, Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, te su pobjednicima dodijeljene prigodne plakete.

Influenceri i mi
FOTO: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Tema filmskog natječaja ove je godine bila “Influenceri i mi“. U osnovnoškolskoj kategoriji pobjedu je odnio film “NE (imam) granicu” čiji su autori Dominik Mataković, Filip Vasilj, Gabriel Drinovac i Josip Mikulčić, uz podršku mentorice Marije Matić, iz OŠ Augusta Cesarca iz Ivankova.

U srednjoškolskoj kategoriju pobijedio je film “Bon appétit” čije su autorice Mihaela Belčić, Kaja Čuljak, Martina Šmic i Mia Danko Janeš, učenice Elektrostrojarske škole Varaždin, koje pohađaju smjer medijski tehničar, uz podršku mentora Aleksandre Rodeš i Tibora Büna.

Pročitajte i članke:

Članak objavljen:
  1. Medijsko priopćenje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a.

Ocijenite članak

0 / 5   0

Foto: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu