Uskoro 5. Dani medijske pismenosti: Biti medijski pismen nikada nije bilo važnije

Biti medijski pismen nikada nije bilo važnije

Peti Dani medijske pismenosti, u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održat će se od 2. do 8. svibnja ove godine.

Slogan “Misli svojom glavom u medijskom labirintu” naglašava ovogodišnje teme u fokusu – važnost obrazovanja o medijima te razvoja vještine kritičkog razmišljanja, prepoznavanja dezinformacija, razumijevanja utjecaja influencera i prikrivenog oglašavanja, kao i algoritama koji određuju koje informacije i sadržaj će doći do nas putem društvenih mreža i utjecati na našu sliku o svijetu oko nas, ključnim temama i događajima.

Pročitajte članak “Utjecaj društvenih mreža na mlade“.

Unicef_Dani_medijske_pismenosti_1700x1068
FOTO: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Više od 80 % građana nije imalo priliku učiti o medijima

Istraživanje koje je za UNICEF i Agenciju za elektroničke medije proveo Ipsos pokazalo je da je samo 20 % građana imalo priliku učiti o medijima, o tome kako mediji funkcioniraju, kako nastaju medijski sadržaji te kako analizirati i kritički promišljati o medijskim sadržajima i vijestima. 37 % mladih od 16 do 25 godina imalo je priliku učiti o medijima.

Kako bi građani dobili priliku učiti o ovim važnim temama, u okviru Dana medijske pismenosti, u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama, kinima i drugim ustanovama i ove će se godine održati brojna događanja. Popis svih događanja, online i uživo, dostupan je na portalu medijskapismenost.hr.

Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije, rekao je:

Sve što se događa u svijetu i oko nas, kao i konstantni razvoj novih medijskih i komunikacijskih platformi i njihov utjecaj na društvo i pojedince, pokazuje da smo bili u pravu kada smo prije pet godina pokrenuli Dane medijske pismenosti. Na taj način, zajedno s brojnim partnerima, ukazujemo na važnost medijske pismenosti, ali i ono najvažnije – stvaramo uvjete za medijsko obrazovanje i pružamo praktične prilike građanima, posebice mladima, da steknu potrebna znanja i vještine.

Biti medijski pismen nikada nije bilo važnije, jer medijska pismenost je zapravo jedini način za siguran život i djelovanje u današnjem izuzetno složenom medijsko-komunikacijskom okruženju. Stoga, mislimo svojom glavom dok se krećemo medijskim labirintom i pomoću medijske pismenosti preuzmimo kontrolu u svoje u ruke.
Sat medijske pismenosti u školi - autorica Inia Herencic-UNICEF
FOTO: Agencija za elektroničke medije i UNICEF

Obrazovni materijali preuzeti više od 560.000 puta

Važan dio Dana medijske pismenosti su i obrazovni materijali koji nastaju u suradnji sa stručnjacima. Riječ je materijalima kroz koje odgojitelji, učitelji i nastavnici mogu saznati više o temama vezanima za medijsku pismenost te održati edukativne radionice s djecom i mladima na teme kao što su prepoznavanje dezinformacija, online sigurnost, utjecaj influencera i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, o međusobnom poštovanju u online okruženju i brojne druge.

Ove godine predstavljena su dva nova obrazovna materijala – Uvod u novinarstvo i Uvod u filmski jezik. Ukupno je na portalu medijskapismenost.hr dostupan 31 obrazovni materijal i 19 video-predavanja koji su do sada preuzeti 560.000 puta. To mnogo govori o velikom interesu odgojitelja, učitelja i nastavnika za ovu važnu temu.

Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, dodala je:

Svrha Dana medijske pismenosti je raditi na osnaživanju građana kako bi bili sposobni kritičkim očima i ušima analizirati informacije iz medija te zaštiti svoje mentalno zdravlje i dobrobit od bilo kakvih potencijalno štetnih utjecaja. Kroz obrazovne materijale koji učiteljima omogućuju učenje, a potom provedbu edukativnih radionica s djecom i mladima, Dani medijske pismenosti i portal medijskapismenost.hr nude odgovor na izazove koji proizlaze iz utjecaja različitih medija na život, sigurnost i mentalno zdravlje odraslih, djece i mladih.

Odgojitelji, učitelji i nastavnici svakodnevno su s djecom i mladima te prepoznaju izazove koji dolaze s upotrebom medija, osobito digitalnih kao i snažan utjecaj koji medijski sadržaji imaju na razvoj djece i mladih, stoga ne čudi što rado koriste ove obrazovne materijale u vrtićima i školama. UNICEF je tu da pruži podršku djeci i mladima.

Pročitajte i članak “Dezinformacije i lažne vijesti – utjecaj na društvo, tko je podložniji i kako ih zaustaviti?“.

Članak objavljen:
  1. Medijsko priopćenje Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a.

Ocijenite članak

5 / 5   1

Foto: Ingram Image

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu