Držite se jednog brenda za njegu kože ili ih miješate?
- Budite prvi i komentirajte!
- 3 min čitanja
Korištenje proizvoda za njegu kože učinkovit je način za očuvanje zdravlja kože. Osnovna rutina njege kože obično uključuje čistač, hidratantnu kremu i kremu za sunčanje, dok složenije rutine mogu obuhvatiti esencije, serume, kreme za oči, eksfolijante, maske i druge proizvode.
Kada sastavljate rutinu koja vam odgovara, važno je uzeti u obzir vaš tip kože, eventualne kožne probleme i aktivne sastojke koje vaša koža podnosi. Također, možda ćete morati razmotriti alergije. No, koliko je važno sastaviti cijelu rutinu iz jednog brenda?
Portal Healthline konzultirao je stručnjake o tome trebate li koristiti isključivo proizvode jednog brenda ili miješati proizvode iz različitih linija.
Prednosti i nedostaci korištenja proizvoda samo jednog brenda
Glavni argument za korištenje proizvoda jednog brenda jest da su proizvodi često formulirani kako bi najbolje djelovali zajedno. Brendovi razvijaju proizvode s određenim kombinacijama na umu, a njihove formulacije testiraju se kako bi se osigurala kompatibilnost kada se koriste zajedno.
Brendovi obično testiraju svoje proizvode zajedno, objašnjava dermatolog Yoram Harth. Šansa da će proizvodi istog brenda bolje komplementirati jedni druge veća je nego kada se koriste proizvodi različitih brendova.
Ovaj pristup također smanjuje rizik od iritacija. Neki sastojci, poput retinola i vitamina C, ne bi se smjeli kombinirati, a brendovi obično izbjegavaju takve kombinacije u vlastitoj ponudi.
Kada brend razvija liniju proizvoda, pazi da izbjegne nekompatibilne sastojke i poboljšava učinkovitost proizvoda, objašnjava kozmetička kemičarka Kelly Dobos. Također, testiraju proizvode zajedno kako bi osigurali da zadovolje ove kriterije.
Iako se čini korisnim držati se jednog brenda, postoje i neki nedostaci. Dobos napominje da korištenje proizvoda samo jednog brenda ograničava vaš izbor na sastojke i formulacije koje oni nude.
Ostati vjeran jednom brendu također može izazvati osjećaj propuštanja nečeg boljeg. Što ako neki drugi brend nudi proizvod koji bi vam bolje odgovarao?
Za početnike u njezi kože ili one s osjetljivom kožom početak s jednim brendom siguran je način za uvođenje novih proizvoda. Međutim, to vas može ograničiti od istraživanja drugih alternativa koje bi mogle biti učinkovitije ili ugodnije.
Prednosti i nedostaci miješanja proizvoda različitih brendova
Miješanje proizvoda različitih brendova donosi veću raznolikost, iako to može zahtijevati više isprobavanja da biste našli ono što vam najbolje odgovara.
Proširivanje izbora izvan jednog brenda omogućuje vam puno više opcija. Iako to može biti zbunjujuće, za iskusnije korisnike njege kože to može biti uzbudljivo.
Miješanje proizvoda omogućuje vam da odaberete one koji vam najbolje odgovaraju, kaže kozmetička kemičarka Michelle Wong. Tako se ne ograničavate na mali broj proizvoda koji su dostupni na tržištu.
Većina brendova nudi osnovne proizvode, poput čistača i hidratantnih krema, ali možda ne nude sve što vam treba, poput tonika, ampula ili ulja. Razmatranje proizvoda drugih brendova omogućuje vam pristup jedinstvenim proizvodima koje vaša omiljena marka možda ne nudi.
Držati se samo jednog brenda može biti ograničavajuće i može vas spriječiti da otkrijete proizvode koji mogu koristiti vašoj koži ili obogatiti vašu rutinu.
Dobos smatra da je miješanje i kombiniranje proizvoda osobniji pristup. Možete kreirati personalizirani miks sastojaka koji odgovara potrebama vaše kože. Međutim, ovo zahtijeva više eksperimentiranja i istraživanja.
Pri miješanju proizvoda važno je razumjeti kozmetičku kemiju – pH vrijednosti i baze proizvoda utječu na to kako će se proizvodi slagati na koži. Korištenje previše proizvoda niske pH vrijednosti ili nespojivih baza može izazvati iritacije ili pretjerano nakupljanje ulja.
Također je važno paziti na konflikte sastojaka. Neki sastojci, poput benzoil peroksida i retinola ili glikolne kiseline i vitamina C, mogu izazvati iritacije kada se miješaju.
Neki proizvodi također mogu početi ljuštiti kada se nanesu preko drugih proizvoda, čime postaju manje učinkoviti, objašnjava Wong.
Smjernice za miješanje proizvoda različitih brendova
Ako jedan brend ne nudi sve proizvode koje trebate, stručnjaci savjetuju sljedeće smjernice za minimiziranje iritacija prilikom miješanja:
- izbjegavajte miješanje proizvoda s konfliktnim sastojcima (npr. glikolna kiselina i retinol)
- pazite na sastojke koji izazivaju iritacije kada se prečesto koriste, poput glikolne kiseline u više proizvoda u istoj rutini
- tapkanjem nanosite proizvode umjesto trljanja kako biste spriječili ljuštenje
- istražujte aktivne sastojke kako biste razumjeli njihove učinke
- testirajte nove proizvode barem tri mjeseca kako biste procijenili njihov utjecaj
- posjetite dermatologa kako biste dobili savjete specifične za vaše potrebe njege kože.
Pročitajte i ove članke:
- 13 savjeta vrhunskih dermatologa za njegu kože
- Što vaša koža zaista treba? Evo što kažu dermatolozi
- Redoslijed je važan! Evo kako pravilno koristiti proizvode za njegu lica za maksimalan učinak.
Tekst Dana
Za vas izdvajamo
Tlak 180/120 i viši: Kako si pomoći prije nego dođe hitna?
- Tomislav Stanić
- 2 min čitanja
- Muinos, L. (2024). Should You Stick with One Skin Care Brand? Healthline.
- Single or Multiple Skincare Brands: Unraveling the Best Approach for Your Skin. (2024). Clinikally.
- Salonga, B. (2023). Why Sticking To One Skincare Range Should Be On Your List Of New Year’s Resolutions. Forbes.