Kako spriječiti česte svađe između braće i sestara?
- Budite prvi i komentirajte!
- 2 min čitanja
80 % djece u SAD-u ima braću i sestre, koji mogu pružiti društvo i radost, ali također stvaraju probleme kao što su ljubomora, rivalstvo i agresija. Istraživanje u SAD-u je otkrilo da je trećina djece koja žive s braćom i sestrama doživjela agresiju između braće i sestara u posljednjih godinu dana.
Rješavanje svađa između braće i sestara čest je izazov za roditelje, koji traže strategije za ublažavanje agresije među braćom i sestrama i poticanje pozitivnih odnosa između braće i sestara.
Iako postoji mnogo dostupnih resursa za roditeljske savjete o raznim temama – poput knjiga, utjecajnih društvenih mreža, podcasta i obrazovnih tečajeva – većina se usredotočuje na odnose i disciplinu roditelj-dijete, što ostavlja dinamiku između braće i sestara u velikoj mjeri zanemarenom.
Taj se jaz može pripisati kulturološkoj sklonosti da se agresija između braće i sestara podcjenjuje i često odbacuje kao normalno rivalstvo. Društvo je sklono vjerovati da će pozitivni aspekti odnosa između braće i sestara nadjačati sva negativna ponašanja, ali to nije uvijek točno.
Utjecaj roditeljstva na odnose između braće i sestara je značajan, iako faktori poput dobi i osobnosti također igraju ulogu. Roditelji su ključni u učenju djece kako pozitivno komunicirati i rješavati sukobe.
Kako roditelji to mogu spriječiti?
Istraživanja pokazuju da je sudjelovanje roditelja ključno u sprječavanju i upravljanju agresijom među braćom i sestrama. Međutim, neučinkoviti odgovori, poput ignoriranja sukoba ili pretjeranog kontroliranja situacija, mogu pogoršati svađe između braće i sestara.
Osim toga, normaliziranje fizičke agresije kao metode rješavanja sukoba je kontraproduktivno.
Učinkovite roditeljske strategije su one koje se usredotočuju na podučavanje i posredovanje. Roditelji bi trebali poticati djecu da razumiju međusobne perspektive, izraze svoje osjećaje i surađuju u pronalaženju rješenja za sukobe.
Uspostava jasnih pravila koja zabranjuju udaranje i vrijeđanje također je od vitalnog značaja. Vodeći djecu kroz ova iskustva učenja, roditelji mogu obnoviti pozitivnu obiteljsku atmosferu dok pomažu djeci da razviju vještine rješavanja sukoba i emocionalne regulacije.
Trenutačno postoji nekoliko izvora utemeljenih na dokazima koji su posebno osmišljeni da pomognu roditeljima u rješavanju sukoba između braće i sestara i agresije. Iako nije usredotočen samo na probleme s braćom i sestrama, roditeljski program Incredible Years u SAD-u pokazao se obećavajućim u smanjenju sukoba između braće i sestara među obiteljima koje se susreću s visokom razinom takvih svađa.
Postoji nada da će više tečajeva o roditeljstvu uključivati strategije utemeljene na dokazima za rješavanje agresije između braće i sestara. Istraživanja sugeriraju različite pristupe, uključujući posredovanje u sukobima braće i sestara, pravedno postupanje s braćom i sestrama, hvaljenje kooperativnog ponašanja i provođenje pravila zabrane udaranja.
Budući da braća i sestre značajno utječu na razvoj djeteta, ključno je roditeljima pružiti potrebnu podršku kako bi se smanjila agresija između braće i sestara i potaknuli zdravi odnosi.
Pročitajte i ove članke:
- Koliko redoslijed rođenja u obitelji govori o tome kakva ste osoba? Evo što su znanstvenici otkrili
- Pet izazova unutar obitelji za djecu jedince
- Pažljivo birajte riječi! Ovih 9 stvari nijedno dijete ne želi čuti od svojih roditelja – čak i ako imate najbolje namjere.
Tekst Dana
Za vas izdvajamo
12 vježbi s vlastitom težinom za izgradnju mišića
- Tomislav Stanić
- 4 min čitanja
- Jenkins Tucker, C. i Rouleau Whitworth, T. (2024). Helping Parents Manage Siblings Who Fight. Psychology Today.
- Sellars, E. i sur. (2024). Effects of the incredible years parenting program on children’s interpersonal conflict: An integrative data analysis. Journal of Family Psychology, 38(6): 847–857.
- Bouchard, G. i sur. (2019). Parental intervention style and adult sibling conflicts: The mediating role of involvement in sibling bullying. Journal of Social and Personal Relationships, 36(8): 2585–2602.