Vaguebooking: Jeste li vidjeli ovakve objave na društvenim mrežama?

Vaguebooking

Koncept “vaguebookinga” prisutan je na društvenim mrežama već 10-ak godina, iako nije stekao toliku popularnost kao drugi pojmovi digitalnog ponašanja, poput ghostanja ili FOMO (strah od propuštanja).

Što je vaguebooking?

Vaguebooking se odnosi na objave na platformama poput Facebooka koje su namjerno dvosmislene i nejasne te zahtijevaju interakciju s pošiljateljem kako bi se razumjelo njihovo značenje.

Primjeri za to mogu biti “Imao sam najgori dan ikada!” ili “Kako mi se ovo moglo dogoditi?“. Ove vrste objava obično nemaju kontekst, mogu biti pretjerano emotivne i namijenjene su privlačenju pažnje.

Ovo ponašanje odražava komunikacijske strategije stvarnog svijeta poznate kao “strateška dvosmislenost“, koja se koristi za izbjegavanje izravnih izjava, ponekad iz pozitivnih razloga kao što su pošteda osjećaja ili izbjegavanje uvrede.

Međutim, to se također vidi u manje privatnim kontekstima, kao što su politički govori, gdje nejasan jezik dopušta različita tumačenja.
Osobe sklone nejasnom izražavanju traže emocionalnu podršku ili pažnju
FOTO: Shutterstock

Zašto to ljudi rade?

Postoje dvije vrste prediktora za vaguebooking osobine ličnosti i situacijski čimbenici. Osobe sklone nejasnom izražavanju traže emocionalnu podršku ili pažnju, često zbog nesigurnosti ili usamljenosti.

Dodatno, digitalno okruženje igra važnu ulogu, pri čemu zabrinutost oko privatnosti i nepredvidivosti reakcija publike pridonosi nejasnom izražavanju.

Dok posljedice vaguebookinga primarno utječu na mentalno zdravlje korisnika, visoke su razine povezane s povećanim suicidalnim tendencijama među mlađim osobama. Nije jasno uzrokuje li vaguebooking te probleme s mentalnim zdravljem ili je vjerojatnije da će oni koji su im predisponirani vjerojatnije sudjelovati u vaguebookingu.

Općenito, vaguebooking se može promatrati kao moderna iteracija prastare komunikacijske strategije. Iako može biti frustrirajuće za primatelje, također može ukazivati na temeljne psihološke probleme koji zahtijevaju pozornost. Obraćanje pozornosti na osjećaje koji proizlaze iz traženja pažnje nejasnim objavama moglo bi biti važno i za one koji “vagebookaju“, ali i one koji ih čitaju.

Pročitajte i ove članke:

Članak objavljen:
  1. Reed, P. (2024). Vaguebooking: What Is It? Psychology Today.
  2. Child, J. T. i Starcher, S. (2016). Fuzzy Facebook privacy boundaries: Exploring mediated lurking, vague-booking, and Facebook privacy management. Computers in Human Behavior, 54(5): 483–490.

Ocijenite članak

0 / 5   0

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu