Vježbe za vratnu cirkulaciju i protiv bolova

Vježbe za vratnu cirkulaciju

Vježbe za vratnu cirkulaciju su zapravo sve vježbe koje uključuju kretnje vrata i aktivaciju vratnih mišića.

Mišići vrata moraju biti dovoljno snažni da drže težinu glave, kao i da omogućuju kretnje vrata. Cervikalna (vratna) kralježnica, najmobilniji je dio kralježnice, odnosno u njoj su moguće najveće kretnje.

Bolovi u vratnoj kralježnici jedan su od najčešćih zdravstvenih problema današnjice i pretežno su uzrokovani sjedilačkim načinom života.

Uzroci boli u vratnoj kralježnici

Bolovi mogu upućivati na oštećenje.

Najčešći uzrok pojave boli u vratu su degenerativne promjene u vratu.

Ostali uzroci boli u vratu su:

  • traume
  • loši radni uvjeti
  • naravno, kao i kod većine drugih zdravstvenih stanja – stres.
Ukočen vrat
FOTO: Shutterstock

U današnje vrijeme većina ljudi pati od bolnih sindroma vratne kralježnice koje dijelimo u tri skupine:

  • cervikalni sindrom – bol u vratu koja se širi u ramena i lopatice prema prsnom košu
  • cervikobrahijalni sindrom – bol u vratu koja se širi prema jednoj ili obje ruke, a ponekad je praćena smanjenim osjetom u rukama
  • cervikocefalni sindrom – bol koja se iz stražnjeg dijela vrata širi u glavu.

Najčešći simptomi loše vratne cirkulacije:

Prilikom izvođenja vježbi za vrat svakako treba misliti i na mišiće ramenog obruča jer često djeluju kao cjelina.

Vježbe za vrat
FOTO: Shutterstock

Evo nekoliko vježbi za opuštanje mišića i poboljšanje cirkulacije.

  1. Kruženje ramenima – ovo je dobar način zagrijavanja i opuštanja mišića vrata. Opustite ruke uz bok s glavom u uspravnom položaju. Lagano podignite i prebacite ramena kružnim pokretima. Opustite se između svakog ponavljanja. Ponovite 5 – 10 puta.
  2. Kruženje glavom – opet opustite ruke uz bokove i pustite da se glava polukružno okreće s druge strane. Trebali biste osjetiti kako se mišići u vratu istežu. Opustite se između svakog ponavljanja. Ponovite 5 – 10 puta.
  3. Istezanje vratnih mišića – pustite da vam glava visi s jedne strane prema ramenu i lagano pritisnite rukom da istegnete mišiće. Zadržite pet sekundi. Ponovite pet puta sa svake strane. Sada istegnite glavu prema naprijed, dodirujući bradu do prsa, opet držeći oko pet sekundi i isto tako prema straga. Ponovite pet puta.
  4. Jačanje vratnih mišića – držite jednu ruku uz bok glave i gurajte glavu prema ruci, ne dopuštajući da se glava pomakne. Osjetite kako vam se mišići u vratu stežu i držite 10 sekundi. Ponovite ovu vježbu pet puta sa svake strane. Zatim izvedite vježbu držeći isprepletene prste na čelu. Ponovite pet puta. Da ojačate mišiće stražnjeg dijela vrata i leđa, naslonite se leđima na zid i pritisnite glavu uz zid ili isprepletite prste iza glave i držite 10 sekundi. Ponovite pet puta.

Pročitajte i članak “Vježbe za vrat i ramena – 12 jednostavnih vježbi“.

Također možete pogledati još neke vježbe u videu ispod.

Vježbe za vratnu kralježnicu sa štapom

Kao pomagalo u vježbama možete koristiti i štap. Pogledajte kratak video s jednostavnim vježbama za vratnu kralježnicu i ramena sa štapom.

Članak objavljen:

Ocijenite članak

5 / 5   2

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu