Waldorfska škola – alternativa obrazovnom sustavu

waldorfska skola zagreb

Waldorfsko školovanje, po začetniku Steineru poznato i kao Stainerova škola, ima osnovno načelo, a to je humanistički pristup pedagogiji. Za učenika waldorfske škole glazba, ples i igra nisu samo objekti o kojima se uči nego su to aktivnosti koje se aktivno provode.

Waldorfski učenik usvaja nova znanja na prirodniji način, kroz igru i praksu. Za razliku od tradicionalnog školstva waldorfski sustav stavlja naglasak na emotivni i duhovni razvoj uz premisu da osoba ne može biti potpuna ako se razvija samo intelektualno, a bez da ulazi dublje u svoju osobnost.

Waldorfska škola od najranijeg djetinjstva pa do kraja života

  • U ranom djetinjstvu (waldorfski vrtić) učenje je uglavnom eksperimentalno kroz igru. Naglasak je na aktivnostima poput glume, plesa, pjevanja…
  • Osnovna škola nastavlja učenje kroz poticanje kreativnosti, a koje se stimulira kroz kreativni utjecaj učitelja (učitelj nije ”strogi autoritet”, nego više ”stariji brat spreman pomoći”).
  • U adolescentskom dobu (srednja škola) potiče se razvoj sposobnosti dubljeg razmišljanja i stvaranja stava temeljenog na socijalno osjetljivim i humanističkim vrijednostima.
  • Waldorfska edukacija nastavlja se tijekom cijelog života, ali ne kroz formalnu naobrazbu, nego kroz proaktivni pristup i korištenje vlastitih resursa pri donošenju odluka.

Problemi integracije Waldorfske škole u obrazovni sustav Hrvatske

U Hrvatskoj waldorfska škola ima jedan problem koji se sastoji od dva djela. Prvi dio je nepostojanje srednje škole već samo vrtića i osnovne škole. Drugi dio problema je nerazumijevanje ne-waldorfskih pedagoga koji vode srednje škole za waldorfski pristup.

Od standardnog srednjoškolca se očekuje da s 14 godina barata velikim brojem podataka, recimo važnim godinama u povijesti i sl. Waldorfski pristup smatra da nije dobro unositi u pamćenje veliki broj nepotrebnih podataka pa waldorfska djeca osnovnu školu napuštaju s prividno manje znanja. Tada dolazi do toga da pojedini profesori u srednjim školama napadaju waldorfski sustav kao ”nepotpun” i sl.

U svijetu broj Waldorfskih škola proporcionalno raste iz godine u godinu pa je za očekivati da će taj trend slijediti i Hrvatska.

Članak objavljen:

Ocijenite članak

5 / 5   1

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu