Montessori pedagogija – najčešća pitanja

montessori

Kako je Montessori pedagogija nastala?

Montessori obrazovni sustav osmišljen je prije više od 100 godina, točnije 1907. godine. Maria Montessori bila je prva liječnica u Italiji. Ona je svoje metode učenja bazirala na znanstvenom pristupu i istraživala je obrasce učenja kod djece. Otkrila je da “djeca uče samu sebe”. Potrebno je samo osmisliti dobro okružje u kojem djeca slobodno biraju aktivnost kojom će se baviti. Ovaj pristup, tada vrlo liberalan, danas se proširio širom svijeta pa Montessori vrtići i škole postoje na svim stranama svijeta pa i u Hrvatskoj.

Koja je razlika između Montessori i klasičnog obrazovanja?

Montessori naglašava važnost učenja kroz 5 osjetila. Djeca tu uče u vlastitom ritmu i po vlastitom izboru. “Na nama je da im damo izbor, a na njima je da ga iskoriste.” Učenje je uzbudljiv proces pun otkrivanja, a učenje kroz igru dovodi do razvoja koncentracije, motivacije i želje za usvajanjem novih znanja. Montessori škole stavljaju djecu u dobne skupine od po 3 godine (3- 6 godina, 6- 9, 9- 12 itd.). U takvim zajednicama starija djeca spontano prenose svoje znanje na mlađu.

Može li se Montessori s djetetom prakticirati i od doma?

Ukoliko možete naći aktivnosti za vaše dijete kojima će ono doprinijeti kućanstvu, a da se pritom dobro osjeća, onda svakako možete i prakticirati Montessori. Pogledajte svoj dom očima djeteta i vidjet ćete niz izazova. Neka djeca sama će inicirati aktivnost poput vrtlarenja, pripreme hrane, slaganja odjeće i sl.

U Montessori školi s djetetom rade obučeni stručnjaci, ali načela se mogu prakticirati bilo gdje pa tako i doma.

Je li Montessori pristup dobar za djecu s posebnim potrebama? I što je s nadarenom djecom?

Montessori je zamišljen tako da pruža djeci mogućnost učenja u ritmu koji njima odgovara. Baš kao i svagdje u životu, i u školi postoje djeca različitih sposobnosti. U ovom pristupu nema natjecateljskog duha koji se njeguje u klasičnom školstvu pa ne dolazi do napetosti među djecom zato što je netko “odlikaš” a netko drugi nije. Stvara se osjećaj zajedništva koji doprinosti kasnijem stvaranju prijateljstava.

Postoje li Montessori škole ili samo vrtići?

U svijetu je najviše vrtića, ali isto tako postoje i škole te srednje škole koje njeguju ovaj pristup. U Hrvatskoj postoji vrtić i osnovna škola.

Jesu li Montessori djeca kasnije uspješna u životu?

Znanstvena istraživanja potvrđuju da Montessori djeca dobro napreduju kasnije u životu, socijalno i emotivno su stabilna. Montessori djeca u pravilu imaju priliku bolje razviti određene sposobnosti kao što su preuzimanje odgovornosti, prilagodba na nove situacije i druge.

Članak objavljen:

Ocijenite članak

5 / 5   2

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu