7 zdravih indijskih napitaka za vegetarijance

indijski napitak

U Indiji napici iz domaće radinosti vrlo su popularni, kako u domovima, tako i na uličnim štandovima, gdje možete popiti razne vrste svježe iscijeđenih sokova od voća, voćni shake, lassi (napitak od razrijeđenog jogurta) ili pak hladno mlijeko sa začinima ili okusom badema…

Čak i ako nemate namjeru posjetiti Indiju ili neki od indijskih restorana uskoro, ove napitke možete napraviti u vašoj kuhinji i uživati u njihovim okusima te zdravstvenim dobrobitima:

1. Masala čaj

U Indiji čaj podrazumijeva napitak od crnog čaja i mlijeka, napravljen s đumbirom i šećerom, a u nekim domovima i s mahunom kardamona.

Ovaj čaj je popularan širom Indije i prvo je, uz čašu vode, što će svaki domaćin ponuditi gostu.

Ovaj čaj ima posebnu aromu i miris, koje ćete se dugo sjećati, a zbog začina s kojima se čaj priprema, ima i ljekovita svojstva (odličan je za konzumaciju tijekom zime, za “borbu” protiv prehlade i gripe).

Upute kako pripremiti indijski masala čaj možete pronaći ovdje.

2. Mango shake

Mango shake (kojega je vrlo jednostavno napraviti u blenderu od mlijeka i svježeg manga) jedan je od najpopularnijih napitaka za osvježenje u Indiji.

Mango je bogat vitaminima A, C, B6, bakrom, magnezijem, kalijem, željezom i vlaknima, a u kombinaciji s mlijekom njegov kiselo-slatki okus se neutralizira.

Bilo da se odlučite napraviti shake od manga ili nekog drugog voća (jagode, borovnice…) shake je vrlo ukusan način da konzumirate više voća (ako ste vegan, možete ga napraviti od bademovog ili nekog drugog biljnog mlijeka).

Mango shake

3. Lassi (napitak od jogurta)

Lassi je tradicionalni napitak veoma popularan u Indiji (posebno za vrijeme ljetnih dana), koji se pravi od jogurta i vode.

Po želji, u lassi možete dodati različite okuse (ružina vodica, kockice dinje, jagode, borovnice, maline…).

Lassi možete zasladiti šećerom ili medom, kao i javorovim sirupom ili ga piti bez šećera.

Lassi je odlično osvježenje u ljetnim danima, a zahvaljujući probiotičkim bakterijama i kalciju, ovaj napitak blagotvoran je i za zdravlje.

Uputu kako pripremiti lassi možete pronaći ovdje.

4. Buttermilk (maslačno mlijeko)

Maslačno mlijeko zapravo nije tekućina koja se dobiva nakon spravljanja domaćeg maslaca i koristi se za pripremu tijesta i palačinka, curryja, već razrijeđen jogurt u kojeg se dodaju začini poput preprženog kumina, papra, lišća korijandera, zrna gorušičinog sjemena, te crna sol.

Ovaj napitak poboljšava probavu, osvježava i rehidrira tijekom ljetnih vrućina, a vrlo se lako može napraviti i kod kuće (izmiksajte sve začine u omjeru po želji, s jednakom smjesom vode i jogurta u blenderu, dekorirajte isjeckanim lišćem korijandera te poslužite hladno).

5. Srikanjvi (indijska limunada)

U Indiji temperature tijekom ljetnih mjeseci dosežu i do 48 °C te je stoga popularan način pripreme limunade takav da trenutno osvježi, te nadoknadi izgubljenu tekućinu i minerale koji se gube prekomjernim znojenjem.

Srikanjvi (ili “indijska limunada”) priprema se tako da se u limunadu doda šećer, ili gur (nerafinirani šećer iz domaće radinosti), te prstohvat crne himalajske soli (“kala namak” ili “black salt”).

Ako ne možete pronaći ovu sol, možete dodati običnu kuhinjsku sol kao zamjenu, mada crna himalajska sol uistinu ima poseban okus i vrijedan mineralni sastav.

6. Thandai (hladno mlijeko sa začinima koji osvježavaju)

Thandai (hladno mlijeko sa začinima) je jedan od najpopularnijih napitaka u Indiji tijekom ljeta, a posebno za vrijeme proljetnog festival boja (Holi).

Mlijeko pomiješano sa začinima, koji prema ayurvedi ima osvježavajući efekt rashlađuje organizam i nezaboravnog je okusa (zamislite mlijeko s okusom komorača, šafrana, kardamona…).

Recept kako pripremiti thandai na tradicionalan način možete pronaći ovdje.

Thandai

7. Roohafsa

Roohafsa je jedan od najpopularnijih napitaka za osvježenje na ljetnim vrućinama u Indiji.

Riječ je o koncentriranom zaslađenom sirupu s ekstraktima ruže i cvijeća, mente, ananasa, naranče i korijandera, koji prirodno osvježava organizam.

Roohafsa je vrlo popularan napitak ne samo u Indiji, već i u drugim zemljama s vrlo toplom klimom, poput Pakistana ili Ujedinjenih Arapskih Emirata.

Budući da je koncentrirana, roohafsa se priprema tako što se razrijedi s vodom (na jednu čašu vode dodaje se jedna žlica roohafse), a može se u istom omjeru dodavati u limunade, shake-ove od voća, lassi…

Potražite roohafsu u trgovinama zdrave hrane koje imaju u ponudi indijske namirnice ili namirnice s Orijenta.

Pročitajte i “Tri napitka od ruže za prirodno i zdravo osvježenje

Članak uređen:

Ocijenite članak

5 / 5   2

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

7 zdravih indijskih napitaka za vegetarijance

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje

Trenutno nema komentara budite prvi i komentirajte članak.