Kako efikasno balansirati posao i privatni život?

stres
  • Osjećate li da ste često preopterećeni obavezama kod kuće i na poslu?
  • Osjećate li se umorno i iscrpljeno na kraju dana?
  • Biste li željeli imati više slobodnog vremena koje biste proveli s obitelji?
  • Osjećate li da stres na poslu negativno utječe na vaše zdravlje?
  • “Eksplodirate” li često radi sitnice?
  • Brinete i razmišljate o poslu čak i kada radni dan završi, dok provodite vrijeme kod kuće ili na odmoru?

Ako ste na tri ili više od tri gore navedena pitanja odgovorili sa “da” onda nastavite čitati ovaj članak.

“Izgaranje” na poslu može biti uzrokovano:

  • predugim radnim vremenom ili prekovremenim radom
  • osjećajem (pre)velike odgovornosti na radnom mjestu
  • brigom o financijskoj egzistenciji
  • nizom stresnih događaja na poslu i u privatnom životu
  • nedostatkom slobodnog vremena
  • konfliktom uloga (primjerice, majka koja radi)

Za postizanje bolje ravnoteže između posla i radnog vremena možete potražiti pomoć life coach-a (životnog trenera) ili psihologa koji je specijaliziran za tehnike ovladavanja stresom.

Prvi korak ka balansiranju poslovnog i privatnog života je da bilo sa stručnom osobom ili sami sa sobom budete maksimalno iskreni, razgovarate ili zabilježite kako se trenutno osjećate i saznate što vam uzrokuje najviše stresa na poslu tako i kod kuće te koji su vaši dugoročni ciljevi.

Pri tome je važno da kristalno jasno odredite što je to što biste dugoročno voljeli postići (bolje ovladavanje stresom, veća briga za vaše možda već i narušeno zdravlje, više slobodnog vremena kojeg biste proveli s obitelji i prijateljima, vrijeme koje biste posvetili sebi, više novaca, posao s manje odgovornosti ili s kraćim radnim vremenom ili nešto sasvim drugo).

Imajte na umu da ako ne znate što točno želite, ne možete to ni ostvariti.

Idući korak je da naučite bolje ovladavati stresom.

Naime, ako niste u mogućnosti napustiti posao koji vas “guši” i koji vam crpi energiju i čini vas frustriranima iz dana u dan, onda je jedina opcija da se naučite bolje nositi sa situacijom, da promijenite perspektivu gledanja na stvari te da sebe mentalno ojačate.

U tome vam može pomoći stručna pomoć životnog trenera ili psihologa te tečaj yoge ili meditacije.

Naučite kako bolje organizirati vrijeme

Svi imamo samo 24 sata u jednome danu i moramo ih rasporediti tako da obavimo sve obaveze koje nas čekaju tijekom dana, a da pri tome imamo slobodno vrijeme za sebe, porodicu, relaksaciju i rekreaciju.

Pročitajte šest načina kako možete bolje organizirati svoje vrijeme.

Balans između posla i privatnog života

Fokusirajte se na ono što vas čini sretnima

Često u svom sivilu stresne svakodnevice zaboravimo cijeniti male stvari, poput vlastitog doma, partnera, porodice…

Moguće je da ste u svoj posao-kuća-kuća-posao “trči” zaboravili na stare prijatelje ili je prošlo dugo vremena od kada ste zadnji put proveli romantično vrijeme s partnerom, otišli na izlet ili pravili snjegovića s djecom.

Važno je da ne izgubite fokus od svih dobrih stvari u vašem životu.

Odredite prioritete

Tehnike za ovladavanje stresom na radnom mjestu i za bolju organizaciju vremena su kratkoročna rješenja koja vam mogu pomoći da se vratite na “kolosijek” života i preuzmete barem mali dio kontrole nad svojim životom, no imajte na umu da je dugoročno rješenje da eliminirate “stresni faktor” iz vašega života.

Sve dok budete radili posao koji vam crpi više energije nego što vam daje (čitajte: ispunjava vas intelektualno i emotivno) patit ćete od “sindroma frustracije”.

Odredite jasne i dugoročne ciljeve (sami ili uz pomoć životnog trenera) i sagledajte gdje se vaš posao tu uklapa?

Imate li mogućnost raditi neki drugi posao koji vas ispunjava, ali ne daje prihode koje sada imate?

U tom slučaju, možete li smanjiti fiksne troškove, kako biste mogli planirati kućni budžet s manje novca? Jeste li u mogućnosti baviti se nekom dodatnom djelatnošću uz manje plaćen posao?

Postoji li mogućnost da promijenite profesiju ili da se stručno usavršite kako biste mogli potražiti bolje plaćen, a manje stresan posao?

Koliko bi vam novca trebalo za edukaciju i kako biste novac mogli uštedjeti?

Ako ste u strahu od financijske krize, biste li strah mogli barem djelomično umanjiti dobrom policom životnog osiguranja?

Ne zaboravite da nije sve ni tako crno: ako imate stresan posao jedan ste od sretnika koji nije na listi za zapošljavanje i imate izvor sredstava.

Budite maksimalno iskreni prema sebi oko toga što možete učiniti već danas ili ove godine, kako biste nešto promijenili na bolje i umjesto na akumuliranje stresa zbog problema na poslu, fokusirajte svoj um i energiju na moguće rješenje.

Članak objavljen:

Saznajte više o stresu u sljedećim tekstovima:

Saznajte više o depresiji u sljedećim tekstovima:

Ocijenite članak

4.40 / 5   5

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu