Kako vitamin B djeluje na zdravlje mozga? (4. dio)

Mozak

Hoće li ili neće biljna, veganska ili vegetarijanska prehrana pomoći u rješavanju nagomilanog homocisteina- pitanje je sad!!

Veganska i vegetarijanska prehrana može spustiti razine opakog homocisteina čak za odličnih 20% u samo tjedan dana. Činjenica da za samo jedan tjedan možete smanjiti razinu otrovnog homocisteina bez upotrebe dodataka prehrani govori da su za to odgovorni višestruki mehanizmi.

Može biti zbog vlakana. Svaki gram dnevnog unosa vlakana može povećati razinu čarobnih folata u krvi gotovo 2 %, i to možda poticanjem naših prijateljskih bakterija u probavnom sustavu.

A te prijateljske bakterije, iz usluge što im dajemo stan i hranimo i čuvamo, režući i prekrojavajući ova vlakna stvaraju nama tako dragocjene vitamine i ostale spojeve potrebne za naše zdravlje.

Također bi moglo biti od smanjenog unosa metionina.

Vitamini B skupine – zajedno su jači!

Naime, Homocistein opaki, je razgradni proizvod aminokiseline metionina, koji dolazi uglavnom iz životinjskih bjelančevina, pa, ako netko jede slaninu i jaja za doručak, a zatim odrezak za večeru, može imati izrazito visoke razine homocisteina u krvi.

Evo kako bi izgledala jedna takva slika na zidu (crveno su označene vršne koncentracije homocisteina u krvi)

vitamin-b

Izvor: A B Guttormsen, J Schneede, T Fiskerstrand, P M Ueland, H M Refsum. Plasma concentrations of homocysteine and other aminothiol compounds are related to food intake in healthy human subjects. J Nutr. 1994 Oct;124(10):1934-41. 

Dakle, smanjen unos aminokiseline metionina u prehrani baziranoj na bilju može biti jedan od važnih faktora koji bitno i učinkovito smanjuje razine homocisteina.

Ironija je da oni koji su na biljnoj prehrani već duže vrijeme, ne samo tu i tamo- povremeno, imaju strašno visoke razine homocisteina. O tome sam govorio u članku o inzulinskoj rezistenciji, da baš nisam pobornik 100% biljne prehrane i da u takvoj prehrani nedostaje kolesterola koji služi za proizvodnju spolnih hormona, i nedostaje vitamina B12.

Svojim tajnim konekcijama u znanstvenoj zajednici i kojekakvim razgovorima i dogovorima uspio sam pribaviti podatke o razinama Homocisteina u krvi ( mikro mol po litri krvi) u različitim grupama:

  • Mesojedi – 11
  • Vegetarijanci i laktovegetarijanci – 14
  • Vegani – 16

Zašto je kod vegana povišena koncentracija Homocisteina? A tako se zdravo hrane?

Vegetarijanci i vegani kroz hranu dobivaju više vlakana i folne kiseline, ali ne i dovoljno vitamina B12,-zapamtite da su sva tri vitamina (folat, B6 i B12) potrebna da savladaju divljaka kao što je Homocistein,… Zajedno su jači!

Svojim tajnim kumskim vezama uspio sam dobiti podatke i otkriti tajnu “francusku vezu” između divljeg Homocisteina i razine pitomog i dobronamjernog B12 u krvi.

Pogledajte kako razine B12 vitamina utječu na razinu Homocisteina- čim manje vitamina tim više nereda!…podaci su neumoljivi:

  • Mesojedi – 11 mikro mola Homocisteina po litri krvi i 303 B12 u krvi (pmol/L)
  • Vegetarijanci i laktovegetarijanci – 14 mikro mola Homocisteina po litri krvi i 209 B12 u krvi (pmol/L)
  • Vegani – 16 mikro mola Homocisteina po litri krvi i 172 B12 u krvi (pmol/L)

Izvor: D Obersby, D C Chappell, A Dunnett, A A Tsiami. Plasma total homocysteine status of vegetarians compared with omnivores: a systematic review and meta-analysis. Br J Nutr. 2013 Mar 14;109(5):785-94. doi: 10.1017/S000711451200520X. 

Većina vegana i vegetarijanaca mogu imati povišene koncentracije Homocisteina u krvi, jer većina vegana u ovom istraživanju nisu koristili dodatke prehrani sa vitaminom B12, ili ne jedu vitaminom B12 obogaćenu hranu, što je ključno za svakoga tko je na biljnoj prehrani.

Ali ako dodate u prehranu B12, homocistein može pasti ispod 5.

Zato, poštovane čitateljice i čitatelji, pametno s hranom i prehranom.

Uz dugotrajnu prehranu samo na biljnoj bazi, svakako dodajte B12 i folatnu kiselinu – onu pravu te B6 ili barem kompleks vitamina B. Jer samo su zajedno jači!

Zapravo, zdravo shvatite ove članke o Homocisteinu divljem.

Nije on smrtno opasan ove sekunde, ali polako i sustavno nagriza naše zdravlje, poput kakve hrđe – ne smeta baš previše sada-ali sigurno nagriza kad li- tad li, a onda je oporavak otežan.

Ako ne smanjimo razine Homocisteina, a s druge strane liječimo samo njegove štetne učinke onda je to nešto slično kao kad krpom čistite poplavu u kupaoni a nije zatvoren dovod vode. Učinak traje toliko dugo koliko brišete vodu (pijete tablete).

A glavni uzročnik se smije tamo negdje na drugom kraju galaksije.

Pročitajte više:

Članak uređen:

Ocijenite članak

4.80 / 5   5

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu

Vaši komentari

Komentare nagrađujemo.

Kako vitamin B djeluje na zdravlje mozga? (4. dio)

Želimo vas motivirati da svojim znanjem i iskustvom doprinesete cjelovitosti sadržaja na portalu.

Aktivne komentatore koji se trude doprinijeti nagrađujemo.

Svaki mjesec biramo najzaslužnijeg komentatora. Najboljem komentatoru mjeseca poslat ćemo obavijest e-mailom. Ukoliko u roku 8 dana ne primimo povratni odgovor, izabrat ćemo novog komentatora mjeseca i dodijeliti mu/joj nagradu. Nagradu smo u mogućnosti poslati samo punoljetnim osobama na adresu u Republici Hrvatskoj.

Što je poželjno:

  • komentar u kojima su iznesene korisne informacije koje nadopunjuju članak
  • komentar u kojima se dijeli vlastito iskustvo koje može biti korisno drugima
  • komentar je odgovor na pitanje postavljeno od drugog čitatelja ili postavljeno vlastito pitanje
  1. Čitajući vaš članak shvatio sam da sam vjerojatno zbog nedovoljnog zapravo svedenog na ne konzumiranje b12 vitamina, da ne pričam o b6 itd…zapravo dobio DVT, koju su mi u Vinogradskoj izliječili shvativši na vrijeme da je u potkoljenici ugrušak. No doktori nisu mogli pronaći uzrok nastanka tromboze, imam samo 35 godina, genski markeri negativni i nitko u obitelji nije bolovao od tromboze. Čitajući vaš članak shvatio sam da sam zbog nedovoljne edukacije o prehrani i njezinom utjecaju na zdavlje zamalo umro. Naime oko 2 godine prije DVT-a prešao sam na vegeterijansku prehranu ne educiravši se o vitaminima B skupine. Zaklučno; mislim da sam dobio DVT zbog toga što nisam uzimao b12 a bio sam vegeterijanac. Nisam ga uzimao 10 mjeseci. U Vinogradskoj docent dr. naravno nije moje mišljenje uzimao ozbiljno. Ali čitajući vaš članak mislum da je upravo to uzrok mog DVT-a. Usput budi rečeno članak je genijalan autor čini se pametan čovjek. A ja sam sada vegan ali svakodnevno uzimam b12 i osjecam se barem zdavstveno kao nikad bolje u životu. ☺☺☺