Kako Generacija Z mijenja poslovanje i radno mjesto?

Generacija Z mijenja poslovanje i radno mjesto

Kao prva generacija koja je u potpunosti odrasla u digitalnom svijetu, Generacija Z ulazi u radnu snagu te stavlja poslodavce pred izazov razumijevanja i ispunjavanja njihovih posebnih psiholoških potreba i očekivanja.

Generacija Z, koju Pew Research Center definira kao one rođene između 1997. – 2012., počinje popunjavati radna mjesta na današnjem tržištu.

Kako bi privukli, zaposlili, zadržali i angažirali ovu novu generaciju, poslodavci moraju prepoznati njihove jedinstvene potrebe.

Kao što je istaknuto u knjizi Experiential Intelligence, stjecanje različitih iskustava potiče kritične vještine poput otpornosti i agilnosti, koje su ključne za osobni i profesionalni uspjeh.

Čini se da Generacija Z dobro shvaća ovaj koncept – 90 % želi sudjelovati u stažiranju, a 70 % gleda na certifikacijske tečajeve izvan tradicionalnog fakulteta kao na ispravan način napredovanja u karijeri.

Uvidi iz ankete Nacionalnog društva srednjoškolaca (NSHSS) na više od 10.000 učenika u svim američkim državama otkrivaju više o Generaciji Z:

  • 59 % misli da će umjetna inteligencija imati negativan utjecaj na društvo u sljedećem desetljeću, pri čemu je 55 % zabrinuto zbog njezinog utjecaja na privatnost, a 62 % zabrinuto je zbog toga da bi mogla zauzeti ljudski posao
  • studentski dug ostaje veliki problem, pri čemu jedna četvrtina očekuje da će nakupiti između 10.000 – 50.000 dolara, dok samo 14 % predviđa primanje obiteljske financijske pomoći
  • preferirani poslodavci uključuju Google, Amazon i Apple, iako zdravstvo i STEM područja ostaju glavni ciljevi u karijeri
  • gotovo polovica (48 %) daje prednost jasnoj komunikaciji poslodavaca
  • dvije trećine (66 %) planira živjeti s roditeljima kada počnu raditi, a 73 % namjerava to učiniti 1 – 2 godine.

Kako angažirati Generaciju Z?

S obzirom na ove uvide, kako poslodavci mogu angažirati ovu radnu snagu sljedeće generacije?

Dajte prednost jasnoj komunikaciji

Transparentnost i izravna komunikacija su ključni. Gotovo polovica ispitanika Generacije Z ističe jasnu komunikaciju kao vrhunsku osobinu poslodavca. Jasni opisi poslova, očekivanja uloge i mogućnosti rasta trebali bi biti prioritet.

Ponudite financijsku podršku

Suočeni sa značajnim studentskim dugom i ograničenom obiteljskom financijskom pomoći, mnogi zaposlenici Generacije Z očekuju pomoć poslodavaca u otplati studentskog kredita (44 %). Financijski wellness programi, naknade za školarinu i jasni putevi napredovanja u karijeri mogu pomoći tvrtkama da privuku mlade radnike opterećene dugovima.

Generacija Z ulazi u radnu snagu
FOTO: Shutterstock

Naglasite društvenu odgovornost

Gen Z cijeni društvenu odgovornost i pravednost. Tvrtke bi trebale izgraditi inkluzivna radna mjesta koja prepoznaju i vrednuju svačiji doprinos. Inicijative korporativne društvene odgovornosti i prilike za volontiranje mogu povećati privlačnost, dok bi predanost pravednosti trebala biti očita u politikama radnog mjesta.

Omogućite hibridne mogućnosti rada

Iako Generacija Z cijeni fleksibilnost, oni također žele osobne interakcije. Iako samo 23 % smatra da je rad na daljinu ključan, važna je ponuda hibridnog radnog okruženja koje kombinira fleksibilnost na daljinu i osobnu suradnju. Ulaganja u moderne uredske prostore za poticanje inovacija također mogu pomoći.

Usredotočenost na razvoj i prepoznavanje

Kontinuirano učenje glavni je prioritet za Generaciju Z. Oni cijene osobnu obuku i prilike za izgradnju vještina. Strukturirani razvojni programi s mentorstvom i jasnim putevima karijere ključni su, kao i programi priznanja, npr. nagrade zaposlenicima za poticanje zadržavanja zaposlenika.

Podrška mentalnom zdravlju

Generacija Z posebno je svjesna problema s mentalnim zdravljem, dijelom zbog pandemije. Poslodavci koji nude resurse za mentalno zdravlje, promiču ravnotežu između poslovnog i privatnog života i stvaraju poticajna okruženja mogu poboljšati zadržavanje i angažman.

Iskoristite tehnologiju

Generacija Z je odrasla uz tehnologiju i očekuje da će poboljšati njihovo radno iskustvo. Poslodavci bi trebali prihvatiti tehnologiju kako bi pojednostavili procese, personalizirali radna iskustva i povećali angažman.

Uključivanje vođeno umjetnom inteligencijom, personalizirane platforme za učenje i digitalni alati za suradnju mogu se svidjeti ovoj generaciji koja je pametna u tehnologiji.

Pročitajte i ove članke:

Članak objavljen:
  1. Kaplan, S. (2024). How Gen Z Is Changing Business and the WorkplacePsychology Today
  2. 2024 Career Interest Survey. (2024). The National Society of High School Scholars (NSHSS).

Ocijenite članak

0 / 5   0

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu