Kako Generacija Z mijenja poslovanje i radno mjesto?
- Budite prvi i komentirajte!
- 2 min čitanja
Kao prva generacija koja je u potpunosti odrasla u digitalnom svijetu, Generacija Z ulazi u radnu snagu te stavlja poslodavce pred izazov razumijevanja i ispunjavanja njihovih posebnih psiholoških potreba i očekivanja.
Generacija Z, koju Pew Research Center definira kao one rođene između 1997. – 2012., počinje popunjavati radna mjesta na današnjem tržištu.
Kao što je istaknuto u knjizi Experiential Intelligence, stjecanje različitih iskustava potiče kritične vještine poput otpornosti i agilnosti, koje su ključne za osobni i profesionalni uspjeh.
Čini se da Generacija Z dobro shvaća ovaj koncept – 90 % želi sudjelovati u stažiranju, a 70 % gleda na certifikacijske tečajeve izvan tradicionalnog fakulteta kao na ispravan način napredovanja u karijeri.
Uvidi iz ankete Nacionalnog društva srednjoškolaca (NSHSS) na više od 10.000 učenika u svim američkim državama otkrivaju više o Generaciji Z:
- 59 % misli da će umjetna inteligencija imati negativan utjecaj na društvo u sljedećem desetljeću, pri čemu je 55 % zabrinuto zbog njezinog utjecaja na privatnost, a 62 % zabrinuto je zbog toga da bi mogla zauzeti ljudski posao
- studentski dug ostaje veliki problem, pri čemu jedna četvrtina očekuje da će nakupiti između 10.000 – 50.000 dolara, dok samo 14 % predviđa primanje obiteljske financijske pomoći
- preferirani poslodavci uključuju Google, Amazon i Apple, iako zdravstvo i STEM područja ostaju glavni ciljevi u karijeri
- gotovo polovica (48 %) daje prednost jasnoj komunikaciji poslodavaca
- dvije trećine (66 %) planira živjeti s roditeljima kada počnu raditi, a 73 % namjerava to učiniti 1 – 2 godine.
Kako angažirati Generaciju Z?
S obzirom na ove uvide, kako poslodavci mogu angažirati ovu radnu snagu sljedeće generacije?
Dajte prednost jasnoj komunikaciji
Transparentnost i izravna komunikacija su ključni. Gotovo polovica ispitanika Generacije Z ističe jasnu komunikaciju kao vrhunsku osobinu poslodavca. Jasni opisi poslova, očekivanja uloge i mogućnosti rasta trebali bi biti prioritet.
Ponudite financijsku podršku
Suočeni sa značajnim studentskim dugom i ograničenom obiteljskom financijskom pomoći, mnogi zaposlenici Generacije Z očekuju pomoć poslodavaca u otplati studentskog kredita (44 %). Financijski wellness programi, naknade za školarinu i jasni putevi napredovanja u karijeri mogu pomoći tvrtkama da privuku mlade radnike opterećene dugovima.
Naglasite društvenu odgovornost
Gen Z cijeni društvenu odgovornost i pravednost. Tvrtke bi trebale izgraditi inkluzivna radna mjesta koja prepoznaju i vrednuju svačiji doprinos. Inicijative korporativne društvene odgovornosti i prilike za volontiranje mogu povećati privlačnost, dok bi predanost pravednosti trebala biti očita u politikama radnog mjesta.
Omogućite hibridne mogućnosti rada
Iako Generacija Z cijeni fleksibilnost, oni također žele osobne interakcije. Iako samo 23 % smatra da je rad na daljinu ključan, važna je ponuda hibridnog radnog okruženja koje kombinira fleksibilnost na daljinu i osobnu suradnju. Ulaganja u moderne uredske prostore za poticanje inovacija također mogu pomoći.
Usredotočenost na razvoj i prepoznavanje
Kontinuirano učenje glavni je prioritet za Generaciju Z. Oni cijene osobnu obuku i prilike za izgradnju vještina. Strukturirani razvojni programi s mentorstvom i jasnim putevima karijere ključni su, kao i programi priznanja, npr. nagrade zaposlenicima za poticanje zadržavanja zaposlenika.
Podrška mentalnom zdravlju
Generacija Z posebno je svjesna problema s mentalnim zdravljem, dijelom zbog pandemije. Poslodavci koji nude resurse za mentalno zdravlje, promiču ravnotežu između poslovnog i privatnog života i stvaraju poticajna okruženja mogu poboljšati zadržavanje i angažman.
Iskoristite tehnologiju
Generacija Z je odrasla uz tehnologiju i očekuje da će poboljšati njihovo radno iskustvo. Poslodavci bi trebali prihvatiti tehnologiju kako bi pojednostavili procese, personalizirali radna iskustva i povećali angažman.
Uključivanje vođeno umjetnom inteligencijom, personalizirane platforme za učenje i digitalni alati za suradnju mogu se svidjeti ovoj generaciji koja je pametna u tehnologiji.
Pročitajte i ove članke:
- Mentalno zdravlje na radnom mjestu: Sve češće dijagnoze depresije i anksioznosti imaju velik ekonomski utjecaj! Evo što može poduzeti poslodavac, a što radnik
- Ako imate ovu mogućnost na poslu, smanjit ćete rizik od kardiovaskularnih bolesti!
- Ekološki prihvatljiva radna mjesta: Evo kako promiču zdravlje zaposlenika.
Tekst Dana
Za vas izdvajamo
3 zablude o raku gušterače u koje trebate prestati vjerovati
- Tomislav Stanić
- 3 min čitanja
- Kaplan, S. (2024). How Gen Z Is Changing Business and the Workplace. Psychology Today.
- 2024 Career Interest Survey. (2024). The National Society of High School Scholars (NSHSS).