Što kada se vaš šef ponaša kao diktator? Evo kako mikromenadžment utječe na zaposlenike i što možete učiniti

Neki šefovi vjeruju da tvrtka ovisi o njihovom stalnom nadzoru i čestim intervencijama u zadatke

Mnogi zaposlenici, pa čak i oni na rukovodećim pozicijama, u nekim tvrtkama često izražavaju osjećaje preopterećenosti i bespomoćnosti. Iako cijene svoje uloge, stalni nadzor zaposlenika (mikromenadžment) u svakom aspektu njihova rada postaje izvor nevolje.

Neki šefovi vjeruju da tvrtka ovisi o njihovom stalnom nadzoru i čestim intervencijama u zadatke. Ako plan nisu izradili oni osobno, smatra se neadekvatnim. Ovakvo ponašanje, koje graniči s arogancijom, ulijeva nelagodu i dovodi zaposlenike do toga da propituju svoje sposobnosti. Ključno je prepoznati da problem leži u šefu, kako bi se stvorila prilika za obostranu korist.

Mikromenadžment – zašto se javlja?

Diktatorski vođe” često ometaju vlastite zaposlenike u učinkovitom izvršavanju njihovih odgovornosti. Njihov strah od gubitka kontrole postaje primarni fokus te ometa operativnu učinkovitost. Podređeni koji su izostavljeni iz procesa donošenja odluka i dalje se smatraju odgovornima, zbog čega se stvara frustrirajuće radno okruženje.

Mikromenadžeri proširuju svoju kontrolu na svaku odluku i postupak, gušeći inovacije i potkopavajući inteligenciju svojih zaposlenika. Osporavanje njihovih uputa može rezultirati opomenama ili povećanim radnim opterećenjem. Štoviše, mogu gajiti ljutnju kada se dokaže da nisu u pravu, bojeći se da će narušiti svoj ugled.

Iz perspektive zaposlenika postoji osjećaj ogorčenosti i da sigurnost njegovog posla ovisi o šefu, a ne o postignutim rezultatima. Balansiranje želje za autonomijom sa strahom od posljedica stvara izazovan scenarij. Postavlja se pitanje kako steći veću neovisnost i olakšati pritisak uzrokovan stalnim nadzorom.

S druge strane, mikromenadžer uočava potrebu da čvrsto drži svoj tim kako bi spriječio odstupanje od zadanog cilja ili pravca.

On neslaganje vidi kao prijetnju ukupnoj slici, ne priznajući alternativne perspektive.

Izazov za zaposlenika leži u pronalaženju načina utjecaja bez izravnog osporavanja autoriteta šefa.

Mikromenadžment
FOTO: Shutterstock

Mikromenadžment – kako mu stati na kraj?

U izradi strategije za poslovanje imperativ je redefinirati pristup. Neslaganja treba izražavati diplomatski, naglašavajući alternativne pristupe, a ne izravnu kritiku. Također je potrebno znati kako prepoznati mikromenadžerove želje da izgleda profesionalno među kolegama i višim rukovoditeljima. Isto tako, suradnja je ključna – potrebno je pozicionirati se kao član tima koji pruža podršku, a ne buntovnik.

Izgradnja povjerenja je neophodna. Predstavljanje ideja koje su usklađene sa šefovom vizijom i traženje odobrenja potiče osjećaj suradnje. Redovita ažuriranja i detaljni pregledi zadataka umiruju mikromenadžera, ublažavajući strah od gubitka kontrole.

U konačnici, zaposlenik mora postaviti prioritete i odlučiti o opsegu svoje predanosti uvođenju promjene. Dok zagovaramo promjenu stila upravljanja, ključno je izbjeći samouništenje kada se suočimo s otporom. Ako situacija postane neodrživa, jedini izlaz može biti pokretanje potrage za novim poslom.

Pročitajte i ove članke:

Članak objavljen:
  1. Dailey, P. (2023). When Your Boss Is a Dictator. Psychology Today.
  2. Shaw, B. (2018). Three Types Of Toxic Bosses And How To Work With Them. Forbes.
  3. Dhurve, C. WHY DO BOSSES BEHAVE AS DICTATORS? A SYSTEMS PERSPECTIVE. The Systems Thinker.

Ocijenite članak

0 / 5   0

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu