Proizvođači adaptiranog mlijeka koriste strah novopečenih mama kako bi ih uvjerili da ne doje? Evo što kažu znanstvenici
- Budite prvi i komentirajte!
- 2 min čitanja
Velika većina zdravstvenih tvrdnji koje se koriste u reklamiranju mliječnih formula za bebe u cijelom svijetu ne temelji se na čvrstima znanstvenim dokazima, objavljeno je u studiji, navodeći znastvenike da pozivaju na prodaju zamjena za majčino mlijeko u običnom pakiranju.
Studija dolazi netom nakon što je skupina liječnika i znanstvenika pozvala na nametanje strožih propisa 55 milijardi dolara vrijednoj industriji mliječne formule.
Proizvođači se optužuju za “predatorski” marketing koji iskorištava strahove novih roditelja kako bi ih uvjerio da ne doje.
Međutim, prema WHO-u, ta se preporuka primjenjuje kod manje od polovice dojenčadi u svijetu.
Daniel Munblit, počasni viši predavač na Imperial Collegeu u Londonu i autor nove studije, za AFP je rekao da znanstvenici nisu u “križarskom ratu” protiv mliječne formule, koja bi trebala ostati opcija za majke koje ne mogu ili odluče ne dojiti:
Ali jako smo protiv neprikladnog marketinga formule za dojenčad, koji iznosi zavaravajuće tvrdnje koje nisu potkrijepljene čvrstim dokazima.
Pročitajte članak “Dojenje kao valuta “biti dobra mama” – Molim vas, prestanite s tim“.
Polovica proizvoda nije povezivala navedenu dobrobit za zdravlje s određenim sastojkom
Munblit i međunarodni tim znanstvenika proučili su zdravstvene tvrdnje za 608 proizvoda na internetskim stranicama tvrtki za proizvodnju mliječnih formula u 15 zemalja, uključujući SAD, Indiju, Ujedinjeno Kraljevstvo i Nigeriju.
Najčešće tvrdnje o dobrobitima adaptiranog mlijeka su da one podupire razvoj mozga, jača imunološki sustav i pomaže rast.
Prema studiji objavljenoj u stručnom časopisu BMJ, polovica proizvoda nije povezivala navedenu dobrobit za zdravlje s određenim sastojkom.
Tri četvrtine nije se pozvalo na znanstvene dokaze koji podupiru njihove tvrdnje.
Od onih koji su pružili znanstvenu referencu, više od polovice ukazalo je na recenzije, mišljenja ili istraživanja na životinjama.
Samo 14 % proizvoda odnosilo se na registrirana klinička ispitivanja na ljudima. Međutim, 90 % tih ispitivanja nosilo je visok rizik od pristranosti, uključujući podatke koji su nedostajali ili nalaze koji ne podupiru tvrdnju, navodi se u studiji.
Tvrdnje na pakiranju uznemirujuće za roditelje koji si ne mogu priuštiti taj proizvod
Međutim, prema Cochraneovom sustavnom pregledu nema dokaza o bilo kakvoj dodatnoj koristi kada se sastojak doda u mliječnu hranu za bebe.
Munblit je rekao da se zdravstvene tvrdnje uglavnom koriste za reklamiranje vrhunskih proizvoda te vrste, što bi moglo biti “uznemirujuće” za roditelje koji su zavedeni da vjeruju da su sastojci u tim mliječnim formulama neophodni, ali si ih ne mogu priuštiti.
Na pitanje što misli da bi trebalo učiniti da se problem riješi Munblit je kratko rekao: “Obično pakiranje.”.
Studija je uslijedila nakon što je u časopisu Lancet objavljen niz članaka koji pozivaju kreatore globalne politike da okončaju ovakav marketing adaptiranog mlijeka.
Stručnjak WHO-a za zdravlje dojenčadi Nigel Rollins, autor jednog od članaka u časopisu Lancet, rekao je da zaposleni roditelji “nemaju vremena za provjeru tvrdnji” o formulama za dojenčad:
Nova je studija pokazala da vlade i regulatorna tijela moraju posvetiti potrebno vrijeme i pozornost da pregledaju tvrdnje na mliječnim formulama.
Pročitajte i članke:
- Vodič kroz dojenje – pravilni položaji, kalendar dojenja i pomagala za dojilje
- Smije li majka dojiti ako je zaražena koronavirusom?
Tekst Dana
Za vas izdvajamo
Poslušajte Momčila Otaševića i stručnjake te besplatno izmjerite PSA
- Nova Studio
- 1 min čitanja