Upoznajte Doktoricu Četkicu bez dlake na jeziku: “Koncentracija TikTok generacije traje 5 – 6 sekundi. Kada takvim supersoničnim tempom brinete o vlastitim zubima, rezultat je užasan.”
- Budite prvi i komentirajte!
- 6 min čitanja
U moru raznih sadržaja na YouTube-u posebno se istaknuo alter ego jedne zubarice – dr. med. dent. Hane Kralj, specijalistice parodontologije – koja jednostavnim jezikom objašnjava teške stomatološke teme. “Doktorica dentalne medicine iliti zubarica. Parodontologinja iliti majstorica za meso. Zubno meso. I okolicu mesa.”, tako dr. Kralj opisuje samu sebe dok nas uvodi u priču oko vlog kanala Doktorica Četkica koji je pokrenula prije dvije i pol godine.
Priča Doktorice Četkice krenula je skroz spontano. Njezin brat, koji je godinama radio s dr. Kralj, slušao je kako ona uvijek iznova pacijentima objašnjava iste stvari pa joj je rekao:
Super ti to objašnjavaš, ali već mi interdentalne četkice idu van na uši, ajmo mi radije snimiti video!
Drugi dio motivacije za pokretanje vloga krio se u potrebi da, poučena 15-ogodišnjim iskustvom, pacijentima učinkovito prenese znanje i tehnike:
Dok sjede u zubarskom stolcu, ljudi se često smrznu od stresa ili straha, i pola toga što im kažete uopće ne zapamte.
Sve je to urodilo plodom – YouTube kanalom koji je drugačiji od prosjeka. Naime, doktora i poliklinika na internetu ima koliko hoćete, a razliku čini sljedeće:
Kad na internetu gledate reklame za stomatološke usluge, puno je tu velikih obećanja. Shvatila sam da se kao pružatelj tih usluga ne osjećam komotno govoreći stvari tipa “Samo nam dođite i dobit ćete savršen osmijeh, bez ijednog problema, u tjedan dana!”. Stvari u stomatologiji mogu funkcionirati tako, ali sigurno ne uvijek i kod svakog.
Kad ljudima ovako otvorite prozor u vlastiti pristup, kroz video blog koji ima za reći nešto drugačije od slijepih obećanja i marketinških fraza, to im se svidi. Ovakav personalni pristup daje im priliku da vas procijene iz udobnosti doma i dobro razmisle o vlastitim odlukama i planovima. Pacijenti stignu izgraditi mišljenje o vama i prije nego što vam dođu na prvi pregled te znaju kakav pristup očekivati. To je sasvim drugačije nego kad negdje na internetu kliknu na reklamu koja kaže “AKCIJA -30 % NA IMPLANTATE”. Kad se za stomatologa odlučite na temelju oglasa na Google-u, uglavnom ne znate ništa o onome kome se dajete u ruke. Rezultat ne mora biti loš, dapače. No, ovo je skroz drugi kriterij za odabir, te druga razina povjerenja.
Od nešto dužih videa na početku do zabavnih, ali potpuno iskrenih usporedbi proizvoda
Prvi su vlogovi obuhvaćali same osnove oralne higijene i objašnjenja bazičnih tehnika i alata. Da sad kreće od prvog pretplatnika, dr. Kralj ističe da bi upravo te prve vlogove znatno skratila:
Nije teško kvalitetno objasniti stvari, teško je to učiniti u malo vremena.
Kasnije se tematika proširila i na specifične parodontološke probleme koji su njezina specijalnost, mikrokirurgiju, tj. superbezbolnu mikrokirurgiju koja je supermoć Doktorice Četkice, i objašnjavanje nekih rubnih slučajeva i problema za koje je na internetu teško naći jasan odgovor.
Povremeno Doktorica Četkica radi i usporedbe proizvoda, na koje gleda kao “poligon za zabavu”, opušteniji sadržaj, iako su njezini osvrti na četkice i paste iskreni i nisu plaćena promocija:
Nemam sponzora i ne planiram ući u bilo kakvu vrstu plaćene promocije. O zubnim proizvodima govorim točno ono što mislim, iskreno i bez dlake na jeziku. Imala sam nagradni natječaj u kojem sam dijelila promotivni primjerak premium električne četkice, ali već sam u sljedećem videu napravila usporedbu nekoliko sličnih proizvoda i nisam štedjela kritizirati isti taj proizvod u područjima gdje mislim da ima prostora za poboljšanje. Isto ću tako rado hvaliti svaki proizvod koji zaslužuje pohvale.
Najveći interes kod pratitelja dosad je izazvao vlog “Kako oprati zube?”, to je najgledaniji video, a Doktorica Četkica ističe da je to sjajno jer je upravo ta tema neusporedivo važnija od npr. koju pastu koristite.
Ovo je dobar primjer za to o čemu pokušavam govoriti na kanalu – priča s pastama je 95 % marketing, a 5 % nešto što će napraviti razliku u oralnoj higijeni.
Svi odgovori na jednom mjestu objašnjeni jednostavnim jezikom nailaze na odlične reakcije
Reakcije pratitelja su odlične, većinom pozitivne i s motivirajućom povratnom informacijom:
Uvijek se naravno nađe netko tko te popljuje i onda se pitaš zašto se ovo nekome nije svidjelo. No, naučila sam da o tome ne trebam razmišljati i da moram govoriti ono u što vjerujem, a svim srcem vjerujem u to da kao nacija možemo imati zdravije zube i zubno meso. Najdraže mi je pročitati komentare u kojima mi pratitelji jasno kažu da su me razumjeli i nešto novo naučili. Širenje znanja je najvažnije.
Nastavno na to treba dodati da vlogove Doktorice Četkice mogu bez problema pratiti i djeca. Svoj je kanal zamislila tako da veliku većinu toga mogu razumijeti već djeca u starijim razredima osnovne škole:
I moja nećakinja od pet godina rado gleda ova videa pa pretpostavljam da ima još mališana kojima je to zanimljivo i razumljivo.
Dodaje da je poanta govoriti o kompliciranim zubarskim stvarima jezikom koji svatko razumije, a baš oko tog dijela dobivaju vrlo pozitivan feedback. Zanimalo nas je planira li Doktorica Četkica, nakon uspješnog pohoda na YouTube i da bude ukorak s promjenama koje se konstantno događaju u digitalnom svijetu, širiti priču i na druge platforme.
Pokrenuli smo upravo ovih dana i TikTok kanal, ali zasad na njega idu samo traileri epizoda Doktorice Četkice koje stavljamo na YouTube. Nisam osoba koja dobro funkcionira u uvjetima hiperprodukcije i svjetlosne brzine. No, izgleda da se moram prilagoditi novim vremenima.
Saznali smo tako da i nakon dvije i pol godine uigrani YouTube tim čine dr. Kralj i njezin brat Matko. Zajedno smišljaju teme, zajedno snimaju, često zajedno i montiraju te opremaju videa.
Funkcioniramo izvrsno jer njegujemo sličnu estetiku i volimo se “zezati”, a sada smo već dovoljno uigrani da uspijevamo biti i kvalitetni i brzi. Djeluje mi da bi širenje tima na više ljudi zapravo narušilo proces. Dobro se osjećam u ovakvoj konfiguraciji i veselim se videima koji su tek pred nama.
Doktorica Četkica: “Zapušteni zubi i upaljeno zubno meso skraćuju životni vijek i pogoršavaju kvalitetu života!”
Doktorica Četkica je tako jednostavna i pristupačna, prije svega jer je i ona čovjek, imala je puno problema sa zubima i brigom oko njih došla je do lijepog osmijeha, ali i otkrića čemu želi posvetiti svoj život:
Uh, moja priča sa zubima nije bila jednostavna – cijeli život jako pazim na zube, prošla sam mnoge ortodontske terapije i kroz to puno posebnog pranja zubi. Naravno da me i tata zubar vodio na tom putu, a na fakultetu sam naučila prepoznati i cijeniti zdravo zubno meso i odlučila da je to ono što ja volim – čistiti zube!
Bili smo znatiželjni kako to izgleda u praksi, kako Hrvati stoje s brigom o zubima, na što nam je dr. Kralj rekla da je situacija loša i da su statistike o oralnom zdravlju poražavajuće:
Zato mislim da je ovaj kanal bio odlična ideja, ne samo u svrhu promocije moje vlastite poliklinike. Svaki zub koji “spasimo” šireći svijest o ovim temama mala je pobjeda.
Evo što je izdvojila kao najvažnije:
Najviše od svega važno je da operete sve dijelove zuba! I tu odmah ulijećemo u labirint u kojem se možemo dugo vrtjeti. Koje pomagalo, kako, gdje, koliko često, koje su tajne, a koji su trikovi, kako individualno tome pristupiti … Zato je potrebno uložiti vrijeme, kako u svakodnevnu higijenu, tako i u gledanje videa, da razumijete što radite i zašto. Već desetljećima je trend sve ubrzavati, pogledajte samo TikTok generaciju. Koncentracija i zanimanje za bilo koju temu traju 5 – 6 sekundi i onda je gotovo, tražimo novi podražaj. Kada takvim supersoničnim tempom brinete o vlastitim zubima, rezultat je užasan.
Naglašava da je briga o zubima životno važna. To pokazuje i statistika – zapušteni zubi i upaljeno zubno meso skraćuju životni vijek i pogoršavaju kvalitetu života.
Mnoga su istraživanja danas usmjerena na razumijevanje kako zapuštena usta puna bakterijskog plaka utječu na bolesti u drugim dijelovima tijela. Primjerice, odavno se zna da se parodontitis i dijabetes međusobno pogoršavaju, a stavljanje jedne bolesti pod kontrolu olakšava kontrolu druge bolesti.
Zato brinite o svojem cjelokupnom zdravlju i idite zubaru svakih šest mjeseci, to je pravilo za prevenciju, dok ljudi s parodontitisom i problemima s krvarenjem zubnog mesa redovito čišćenje trebaju svaka tri mjeseca.
U vremenu između posjeta zubaru posjetite Doktoricu Četkicu na YouTube-u gdje možete saznati sve što niste uspjeli “pohvatati” kod zubara ili ste zaboravili pitati, te pronađite odgovore na sve što vas zanima ili jednostavno razriješite nedoumicu. Njezin rad možete pratiti i na Instagramu.
Pročitajte i članak “Gotovo polovica svjetske populacije pati od oralnih bolesti: Prednjači bolest koja se može spriječiti, a sve je više novih slučajeva raka usne šupljine“.
Tekst Dana
Za vas izdvajamo
12 vježbi s vlastitom težinom za izgradnju mišića
- Tomislav Stanić
- 4 min čitanja