Zbog ovoga se djeca ne mogu fokusirati – a isti problem pogađa i odrasle (samo ga ne primjećujemo)!

radna memorija kod djece još nije dovoljno razvijena da bi ih održala fokusiranima na jedan zadatak

Ako imate dijete koje skače s jedne aktivnosti na drugu i teško se dulje vrijeme fokusira, možda ste to pripisali znatiželji ili nepažnji. No, nova studija pokazuje da se iza tog ponašanja skriva nešto sasvim drugo – a ujedno otkriva i zašto se odrasli počnu ponašati isto kad im se preoptereti radna memorija.

Djeca se ne “raspršuju” zato što žele – njihova memorija to jednostavno ne može pratiti

Znanstvenici su otkrili da radna memorija kod djece još nije dovoljno razvijena da bi ih održala fokusiranima na jedan zadatak. Upravo zato brzo skaču s jedne aktivnosti na drugu, čak i kada bi trebala ostati usredotočena.

Kako bi bolje razumjeli taj proces, istraživači s Državnog sveučilišta Ohio odlučili su odrasle natjerati da se ponašaju poput djece.

U studiji, objavljenoj u Journal of Experimental Psychology: General, sudjelovalo je 40 djece od pet godina i 71 odrasla osoba.

Kad se radna memorija preoptereti - odrasli postaju poput djece
FOTO: Shutterstock

Kad se radna memorija preoptereti – odrasli postaju poput djece

Sudionici su igrali računalnu igru u kojoj su skupljali virtualne bombone od četiri crtana stvorenja. Svako stvorenje uvijek je davalo isti broj bombona (jedan, dva, tri ili 10), no sudionici to na početku nisu znali – trebali su sami otkriti koje je najisplativije.

Dio odraslih dobio je dodatni zadatak – morali su pratiti slijed brojeva i naglas reći kad se dva neparna broja pojave zaredom.

Taj im je zadatak “zauzeo” radnu memoriju i otežao fokusiranje na igru.

Svi sudionici – i djeca i odrasli – otkrili su koje stvorenje daje najviše bombona. No, kada je radna memorija bila preopterećena, odrasli su se počeli ponašati poput djece – stalno su skakali između izbora, iako su znali koji je najbolji.

Što nam ova otkrića govore o dječjem učenju?

Prema autorima studije, ponašanje koje često doživljavamo kao “ometanje” možda zapravo proizlazi iz normalnog razvoja mozga – i čak može biti korisno. Djeca, zahvaljujući ovom “raspršenom” stilu učenja, istražuju više mogućnosti i uče fleksibilnije nego odrasli.

Ovi nalazi mogli bi pomoći u kreiranju nastavnih metoda koje rade s prirodnim stilovima učenja djece, umjesto protiv njih, ističu istraživači.

Pročitajte i ove članke:

Članak objavljen:
  1. Wan, Q. i Sloutsky, V. M. (2025). Working memory shapes information sampling and attention allocation across development. Journal of Experimental Psychology: General.
  2. Edwards, I. (2025). New Research Explains Why Children Get Easily DistractedMedicineNet.

Ocijenite članak

0 / 5   0

Foto: Shutterstock

Napomena: Ovaj sadržaj je informativnog karaktera te nije prilagođen vašim osobnim potrebama. Sadržaj nije zamjena za stručni medicinski savjet.

Podijelite članak

Kopirajte adresu