Prijelaz na električna vozila sve bliži: Eurozastupnici za zabranu novih automobila na fosilna goriva od 2035.
- Budite prvi i komentirajte!
- 2 min čitanja
Zastupnici u Europskom parlamentu su većinom glasova podržali zabranu prodaje novih vozila na benzin i dizel od 2035. godine, kako bi se ubrzao prijelaz Europe na električna vozila.
Glasovanje je u skladu s ključnim planovima Europske unije da do 2030. godine smanji ukupnu emisiju za 55 %, u usporedbi s razinama iz 1990. godine, što je cilj koji zahtijeva brže smanjenje emisija u industriji, energetici i prijevozu.
Do konačnog zakona ima još posla
Zastupnici su podržali prošlogodišnji prijedlog Europske komisije za stopostotno smanjenje emisija ugljičnog dioksida novih automobila do 2035. i od te godine onemogućila bi se prodaja vozila na fosilna goriva u Uniji.
Prijedlozi nekih zastupnika da se cilj smanji na 90 % do 2035. odbijeni su.
Zakon još nije konačan. Glasovanje tek potvrđuje poziciju parlamenta za nadolazeće pregovore s državama članicama oko konačnog zakona.
Namjera je ubrzati prijelaz Europe na električna vozila i ohrabriti proizvođače automobila da više ulažu u elektrifikaciju, što je dodatno potaknuto drugim zakonom koji će od država članica zahtijevati da postave milijune stanica za punjenje električnih vozila.
Jan Huitema, glavni pregovarač parlamenta zadužen za tu politiku, je rekao:
Kupovati i voziti automobile s nultom emisijom postat će jeftinije za potrošače.
Protive se interesne skupine iz automobilske industrije
Proizvođači poput Forda i Volva javno su podržali plan EU-a kojim bi se obustavila prodaja vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2035., a drugi, uključujući i Volkswagen, nastoje prestati prodavati takva vozila u Europi do tog datuma.
No, elektronička pošta koju je Reuters vidio pokazuje da su interesne skupine iz automobilske industrije, uključujući i Njemačko udruženje automobilske industrije VDA, lobirale za odbacivanje cilja do 2035. Te su skupine poručile da takav plan kažnjava alternativna goriva s niskim razinama emisije ugljika i da je prerano za takvo obvezivanje zbog neizvjesnog uvođenja infrastrukture za punjenje.
Glasnogovornik VDA-a je rekao:
Naši stavovi su transparentni. Naša je misija razviti najbolja rješenja sa svima uključenima.
1/4 stakleničkih plinova u Europi zbog prijevoza
Električni automobili i plug-in hibridna vozila činila su 18 % novih osobnih automobila prodanih u Uniji prošle godine, no sveukupna prodaja automobila smanjena je usred nestašice poluvodiča, podaci su Europskog udruženja proizvođača automobila.
Četvrtina emisija stakleničkih plinova koji su odgovorni za zagrijavanje planeta u Europi potječu od prijevoza, a razina stakleničkih plinova u tom sektoru posljednjih godina je porasla, što otežava napore da se izbjegnu opasne razine klimatskih promjena.
Pročitajte i članke:
- Australija: Znanstvenici će testirati isprintane solarne panele na električnom automobilu
- Ne ginu nam ekstremne vrućine, suše, požari, tuča i poplave: Trenutne razine ugljičnog dioksida nisu viđene milijunima godina
- Onečišćenje zraka ubija 9 milijuna ljudi godišnje: Prvo uzrokuje razne simptome
- Zagađenje okoliša – kako zagađujemo okoliš i kako smanjiti zagađenje okoliša?
- Planet Zemlja – ima li budućnosti i kako zaštititi planetu Zemlju?
Tekst Dana
Za vas izdvajamo
Poslušajte Momčila Otaševića i stručnjake te besplatno izmjerite PSA
- Nova Studio
- 1 min čitanja